Polen en de dieren( zielige foto,s staan onderaan)

  • Nostradamus

    Omdat ik dat niet kon maken, de kat was van de buren, en dat waren nogal stugge mensen, en ik was wel te gast, en de verstandhouding tussen de buren en de Familie waar ik was, is al niet zo best,……………kon het ze niet aandoen……………………….!!!

    Maar………..ik ben gister op visite geweest bij het bruidspaar die weer terug in Holland zijn en het gezegd hoe ik er over dacht.

    Ik heb aangeboden de sterilisatie van Cila te betalen en het spuitje voor de kat, ze zou het bespreken als ze in Polen was.

  • Dirk

    Maar je mocht dat katje toch meenemen?

  • mv ~J & W~

    Kunnen die beestjes niet aan stichting worden overgedragen ?

    De Wspa of zo?

    Ik zeg ook maar wat,maar dit is echt verschrikkelijk…..

    Ik had het hondje echt meegenomen,en het katje misschien ook wel,en dan

    hier naar een oplossing gezocht….

    Alles beter dan dat ze daar moeten blijven in de vuiligheid….

  • Nostradamus

    Ja stiekem zodat niemand het zag, omdat de bruidegom het ook erg zielig vond, de kittens waren van de ouders van de bruid, die mocht ik zo meenemen.

  • Nostradamus

    Dan moet de WSPA alles meenemen uit Polen, alle dieren leven daar zo!!!!

  • .

    Weghalen zal niks uithalen, de rest krijgt weer zo'n leven.

    Beter is dat er een gedragsverandering komt, hoe je dat aanpakt? geen idee, misschien door de polen hier te laten zien hoe wij het doen?

    m'n dochter heeft een vriendinnetje die half pools is, ze hebben een kat waarmee al heel anders omgesprongen wordt.

    ze gaan nog regelmatig terug naar polen, op familiebezoek en ze zullenz eker een deel uitdragen daar.

    Dit zal alleen jaren duren.

  • Dirk

    Nou,dan had ik het wel geweten,hoor!

    Als mensen zo met hun dieren omgaan,dan zijn ze het gewoon niet waard.

    Toffe gast,die bruidegom. (tenminste eèn Pool die wel om dieren geeft)

  • mv ~J & W~

    Dat snap ik ook wel,ik roep ook maar wat,omdat ik het zo zielig vind….

    Wat zoiets dan met je doet als je het net zoals jij live hebt meegemaakt….

  • Nostradamus

    HaHa, de bruidegom is een Nederlander en gek op dieren, heeft zelf ook 2 katten, en elke keer als hij in Polen is bij zijn schoonouders heeft hij gesprekken over de dieren, maar…………..het helpt niet echt.

    Maar ……….ook goed nieuws, het zat me toch allemaal niet lekker, tenslotte komen de ouders van de Poolse bruid ook vaak in nederland, en ik kan me niet voorstellen dat hun niet zien hoe men hier met de dieren omgaan.

    Dus heb ik vanavond nogmaals met Ania( de Poolse) gesproken, op de manier waarop haar ouders en zij ook in het verleden met dieren omgaan.

    Polen zien dieren niet zoals “wij” dat zien, das op zich geen probleem, honden hoeven niet op een vachtje voor de kachel die kunnen,……mits ze het gewend zijn ook buiten, ze willen hun dieren gewoon niet binnen.

    Maar afin, ik heb nog eens doorgevraagd over Cila, het hondje met de pup, het hondje is van een zus geweest, zat eerst met de familie op zo,n communistische blokkenflat, tot haar man allergisch bleek te zijn en Cila dus uit noodzaak naar Papa en Mamma op het platteland, maar daar lopen ook een hoop….vruchtbare zwerfhonden die Cila altijd dekken, Cila liep normaliter ook vrij rond, maar die gaat weer op mannenjacht en laat haar pups liggen, vandaar dat ze vast lag.

    Ze zijn met Cila naar de dierenarts geweest, om haar na haar eerste nest te laten steriliseren, maar…………..daar komt ie, de dierenarts beweerd dat Cila eerst moet bloeden, dan kan ze pas gesteriliseerd worden, maar als Cila bloed, is ze alweer gedekt.

    Ik heb Ania nu uitgelegd dat dit verhaal een fabeltje is, en dat ze er op moet staan dat Cila gewoon gesteriliseerd word, ze zou het gaan doen,.

    Het verhaal Caesar, zat me ook niet lekker, waarom was de hond zo bang?blafte niet en was hij zo passief.

    De hond was dus niet ontsnapt, een paar feestgangers hadden de hond express los gelaten, wodka gegeven, en waarschijnlijk nog meer met hem uit gevroten.

    Ania vertelde dat Caesar normaal wel los mag lopen in de tuin, maar ivm de bruiloft niet, ze vertelde ook dat haar Pappa, express een hek heeft gemaakt zodat Caesar niet de weg op kan.

    Oke, het hok blijft vies, het dier krijgt geen voedzaam eten, maar ze zijn er op HUN manier wel goed voor.

    De zielige kat heb ik ook nog aangesneden, die is dus ruim 15 jaar en van de buren, ik heb Ania uitgelegd dat de kat heel, heel erg ziek is, en moet worden geeuthaniseerd, Ania stond raar te kijken, de dierenarts laat nooit dieren in slapen, die gaan daar vanzelf dood, ik heb haar uitgelegd dat de kat schurft heeft, en niesziekte, en dat het zeer besmettelijk is voor de andere katten, en de schurft ook voor mensen, ze zou met de buren gaan praten.

    Het is dus een kwestie in Polen, dat dieren lager, laag, in de orde staan, en dat de dierenarts ook een stomme koe is.

    Ik heb nog steeds aangeboden de kosten van de kat te betalen om hem in te laten slapen, datis wat ik kan doen

    Ik hou jullie op de hoogte, maar ik blijf me erin vastbijten.

  • edith

    Moeilijk he om iemand te overtuigen?

    Toch goed dat je er mee bezig blijft.

    Edith