Namens mijn zusje (Waarschuwing)

  • marjolein

    hier volgt een waarschuwing namens mijn zusje

    (ik stuur hem even door voor haar)

    groetjes marjolein en de fretjes

    Hallo rattenvrienden,

    Ik ben vanmiddag naar Drachten geweest om te kijken bij iemand die jonge ratjes had. Ze hadden een advertentie in de krant staan. Wat ik daar aantrof was echt vreselijk!

    Ik heb meteen een fax naar de dierenbescherming gestuurd. Omdat ik geen zin heb om het hele verhaal nog een keer te typen heb ik het verhaal wat ik naar de dierenbescherming heb gestuurd hieronder gezet:

    —————–

    !!!BELANGRIJK!!!

    ?DIERENLEED IN DRACHTEN?

    Ik ben ontzettend gek op ratten en heb er zelf ook twee. Nou was ik al een tijdje opzoek naar een speciale tekening, een huskyratje. Ik zag toen in de krant (de “weekuit”) een advertentie staan:

    HUSKYRATJES f20, zeldzaam mooi, op=op!

    Toen heb ik daar dus naartoe gebeld, de huskyratjes waren helaas al op, maar ik besloot er toch even te gaan kijken, want ze hadden nog wel meer jonge ratjes.

    Vandaag, 13 december, ben ik er heengegaan samen met mijn moeder.

    Wat we daar aantroffen was echt verschrikkelijk. Toen we binnenkwamen zagen we een klein

    vogelkooitje met een paar jonge vrouwtjes staan. Maar ik wou dus een mannetje. Die vrouw moest toen haar vriend even bellen, want die ging over de ratjes. In de schuur stonden wel een paar mannetjes, zei ze. We liepen achter haar aan naar de schuur en toen ze de deur opendeed kwam een vieze ammoniak lucht ons tegemoet. Toen wist ik meteen dat het niet goed zat.

    Toen we naar binnen gingen schrok ik me dood. Er stonden drie konijnenhokken boven op elkaar met heel veel ratten erin. We hebben ze niet zo snel kunnen tellen, maar ik schat dat er ongeveer 30, 40 ratten in één hok zaten. De ratten zagen er echt vreselijk uit. Er waren ratten met extreem ontstoken ogen en ratten die onder het bloed zaten. Je kon de mijten en vlooien gewoon over hun vacht heen zien lopen. Alleen de jonge ratjes, van een maand of twee, zagen er nog een beetje uit zoals een rat eruit hoort te zien. De bodembedekking was ook vreselijk. De hokken waren zeker maanden niet schoongemaakt. Het was helemaal aan het rotten. En het waren zeker weten inteelt ratten! Even later vertelde die vrouw dat de ratten in de bovenste hokken dienden als slangen voer, ze hebben namelijk drie boa constrictors, vertelde ze. Maar dat is geen reden om die arme ratten zo te mishandelen!!! Veel ratten waren bijna letterlijk aan het wegrotten. Ik hoop dat jullie hier snel wat aan gaan doen, want het is echt verschrikkelijk. Toen ik weer thuis kwam heb ik er letterlijk van gekotst! Ik heb dus ook geen ratje gekocht, hoe erg ik het ook vond om die ratten daar achter te laten.

    Maar goed, ik hoop dat jullie er snel even langsgaan, dan kunnen jullie zelf zien hoe erg het is. Het adres is:

    Engwerd 52

    Drachten

    De ratten zitten in een schuurtje achter in de tuin (wat ook nog 's veel te koud is voor ratten).

    Nogmaals, ik hoop echt dat jullie hier wat aan gaan doen!

    M.v.g. Een hele grote dierenvriend

    ————————-

    Ik hoop dus dat de dierenbescherming hier snel wat aan gaat doen, maar dat zijn jullie vast wel met me eens. Ik heb zo gehuild om die arme beesies… Het was zo vreselijk.

    Dus iedereen die van plan was om daar te gaan kijken bij die mensen: NIET DOEN!!

    Groetjes Mirjam

  • pascale

    Hoi Mirjam, (Marjolein)

    Wat een vreselijk verhaal zeg….Bah dat mensen dit kunnen doen.

    Laat je de afloop horen, of je nog iets hoort van de dierenbescherming?

    Ben benieuwd wat en of ze er iets aan doen.

    Groetjes pascale

  • Anna

    Hallo Mirjam/Marjolein,

    Wat een gigantisch afschuwelijk verhaal. Ongelooflijk dat dit gebeurt. Ik hoop dat de Dierenbescherming actie onderneemt en die arme, arme diertjes daar weghaalt. Ik heb jouw verhaal niet eens helemaal uitgelezen. Ik hoop dat je het een beetje van je netvlies afkrijgt.

    Het probleem is alleen dat als de Dierenbescherming de diertjes weghaalt, ze weer gewoon opnieuw kunnen beginnen, volgens mij. Wat mij ook verbaast is dat niemand anders al eerder alarm heeft geslagen! Ze moeten toch meer bezoekers krijgen?

    Anna

  • heidi

    Hoi Mirjam,

    Ik zal je verhaal doorsturen naar een vriendin van mij, die is PR-dame bij de stichting Rattus, die vechten voor verbetering van leefomstandigheden van ratten en zelf ook ratten opvangen. Zij zullen vast en zeker actie proberen te ondernemen! Mail me even je e-mail adres of waar je te bereiken bent zodat zij misschien contact met je op kunnen nemen, want zoiets kan niet zomaar.

    Veel groetjes, Heidi