PUPPYWAKE! NIEUWSFLASH!

  • Gandr

    PERSBERICHT

    Puppiewake in het Westerpak / Vossenpark te Leeuwarden

    Zaterdag 29 Juni 2002 zal er een puppiewake plaatsvinden in het Westerparkt.

    De wake begint om 13.00 uur tot 17.00 uur.

    Met deze wake wil de Stichting La Gula Lupis weer aandacht vragen voor de Puppiecentra en Broodfokkers in Nederland.

    Door middel van rouwkleding en kaarsen branden wil de Stichting even stilstaan bij de pups die door deze vorm van hondenhandel zijn gestorven en in de toekomst zullen sterven.

    De wake is tevens de start van een Europese actie.

    De Stichting La Gula Lupis wil gaan samenwerken met andere organisaties in bijvoorbeeld België.

    België staat bekend om zijn puppiehandel.

    Doordat Europa een is geworden, denkt de Stichting dat het tijd is om zich op Europees niveau te gaan inzetten.

    Tijdens de wake zal aan voorbijgangers een flyer aangeboden worden met voorlichting over het aanschaffen van honden.

    Met deze voorlichting hoopt de Stichting te voorkomen dat consumenten bij handelaren kopen.

    Als er geen vraag is van de consument denkt de Stichting dat de hondenhandel sterk zal verminderen.

    Voor meer informatie:

    Stichting La Gula Lupis

    http://www.lagulalupis.nl

    info@lagulalupis.nl

    06-51660088

  • linda

    Ik begrijp heel goed het nut van deze aktie, maar het zou een stuk schelen als de mensen niet zo stom zouden zijn om zo'n zielig puppy mee te nemen. Ze zouden overigens helemaal niet bij zo'n broodfokker of puppy-farm moeten gaan kijken, want de meeste mensen nemen bij het zien van zo'n puppy uit medelijden toch zo'n beestje mee. Toegegeven …..ze zijn vaak een stuk goedkoper maar ik denk in dit geval: goedkoop is duurkoop. Dus ik hoop dat de aktie in ieder geval een aantal mensen zal weten te bereiken.

    groetjes linda

  • Gandr

    Waar niet echt rekening mee wordt gehouden is (en eigenlijk vreselijk verbazinwekkend is om maar niet te spreken over ongelooflijk) het feit dat er ook nog steeds mensen zijn die nog niet eens weten wat het verschil is tussen een broodfokker en een goede fokker. Er zijn mensen die daarom vaak ook niet weten waar ze op moeten letten als ze gaan kijken. Daar is deze puppywake ook voor.

    Ik heb het in het verleden zelfs gehad dat ik een vriendin (waarmee ik in het asiel werkte en echt beter zou moeten weten) aanbood met haar mee te gaan kijken naar een nieuwe pup voor haar. Ze is gelukkig dan niet bij een broodfokker geweest (had er nog bij moeten komen) maar ze nam een pup die duidelijk niet bij haar karakter paste. Dat had voorkomen kunnen worden als ze wist hoe ze naar de pups had moeten kijken dan alleen met vertedering. Ze heeft behoorlijk met de hond te stellen gehad en verloor steeds vaker haar geduld. Op een gegeven moment vertelde ze mij een voorval en haar reactie erop dat ik zo kwaad ben geworden dat ik de dierenbescherming heb gebeld.

    Ook voor dit soort zaken is deze puppywake. (Voor mensen dus die tegen beter weten in een hondje nemen die zo schattig is in hun ogen, maar die ze helemaal niet aankunnen, dan vervolgens het karakter verknallen en dan de hond maar wegdoen omdat zij er niets meer mee kunnen…)

    Kortom, het is wel nodig deze puppywake.

    Groetjes,

    Gandr & beestjes