Grapje

  • Nostradamus

    Een varken heeft een totaal misplaatste studentengrap zateravond in een Amsterdamse kerk zwaar moeten bekopen.

    Het dier werd door twintig studenten meegezeuld naar een bruiloftsfeest in de kerk De Duif aan de prinsengracht in hartje Amsterdam,en daar vreselijk toegetaleld

    De studenten uit Delft,bekend om hun stunts met dieren,vonden het leuk om de bruiloft op te sieren met een heus varken

    Een oud-lid van het dispuut(een zogeheten knor)ging trouwen en het knorrende zwaargewicht was volgens de studenten een toepasselijk cadeau.

    Het aanwezige publiek,het bruidspaar en de beheerder van de kerk,konden er evenwel niet om lachen.

    Het dier was ook niet te handhaven en moest de kerk dan ook weer verlaten,tijdens de aftocht werd de lobbes met pijn en moeite de trap af geduwd

    Het was vreselijk,het varken werd aan een touw meegesleurd,geschopt en geslagen,vertelt de beheerder,Ik heb die gasten uit mijn kerk gejaagd en eenmaal buiten bonden ze het dier aan een paal en gingen er vandoor.

    Het varken bleef zwaargehavend achter,met onder meer een opengescheurde rug,en kneuzingen.

    De kerkbeheerder liet het er niet bij zitten,belde de politie en deed aangifte van mishandeling,het varken werd door brandweerlieden en leden van de Dierenambulance bevrijd.

    We zijn onmiddelijk in actie gekomen zegt een politiewoordvoerder,De studenten waren in twee busjes gevlucht,en wij hadden de kentekens.

    We hebben de busjes onderschept en de heren ondervraagd,twee dispuutleden wierpen zich op als verantwoordelijken,die hebben wij gearresteerd en zij krijgen een proces-verbaal wegens het overtreden van de Gezondheidswet voor dieren,bovendien moesten ze het vervoer van het varken betalen.

    Het dier kwam uit Klazinaveen,daar hadden de studenten hem via internet gevonden,ze hadden het dier daar vrijdagavond gratis afgehaald en alvorens mee naar Amsterdam te nemen een nachtje in Delft gestald

    Uiteindelijk is het dier weer in Klazinaveen aangekomen.

    Kijk en dat worden als ze “groot” en af gestudeerd zijn….onze huisartsen,advocaten etc.etc.etc………moge het duidelijk zijn,dat deze heren heel wat hersencellen missen….misschien door het overmatige alcoholgebruik onder studenten???????

    En ik snap ook niet dat het varken terug is naar zijn vorige eigenaar,die zo dom was,om een dier gratis op internet aan te bieden,en aan een stel studenten mee te geven

    Jeannette

  • elysa

    als je zoiets leest, word je toch niet goed?ik blijf op dit pb in herhaling vallen, hoe ik denk over dierenbeulen,maar ik zeg het nog maar een keer; ze moesten hetzelfde lot ondergaan,als wat ze het arme weerloze dier hebben aangedaan, het liefst nog erger, groetjes elysa

  • annemarie

    Walgelijk. Dat soort lui is de toekomst van morgen….Ik hoop dat het met de varken goed gaat, dat hij deze angstige ervaring gauw heeft verwerkt en lichamelijk ook goed opknapt. Nu maar hopen op een betere verzorger die zijn dier niet aan vreemden meegeeft.

  • Sjaan

    Gatverdamme, hier kan ik nou zo pissig om worden!

    Wat is er in hemelsnaam nou zo leuk aan om een dier te mishandelen en angst aan te jagen??

    Geeft het zulke lieden machtgevoel ofzo??

    Da's dan wel heel makkelijk omdat bij een dier te doen wat het never of te nimmer van een mens zal winnen!

    Zulke lieden mogen ze mij weleens oploslaten, kijken hoe ze dat vinden!

    Gr.Sjaan

  • Nostradamus

    Ha Ha…….en wat ga jij dan doen Sjaantje??????????????

    Jeannette

  • Hedi

    yup! Zelfs iemand die studeert kan zo dom zijn als het achterste van een varken.

    groetjes

    Hedi

  • Nicole

    Wat een stelletje sukkels zeg. Stel dat een van die achterlijken van plan is om dierenarts te worden zouden ze hem meteen moeten schrappen van de Universtiteit. Bah, walgelijk hoor. Als je al geen respecht hebt voor dieren hoe kan je het dan voor de rest van de wereld hebben?

    Nicole

  • Sjaan

    Wil jij dat wel weten Jeannetje, ik denk het niet

    Gr.Sjaan

  • .

    hoe verzinnen ze het?? je moet wel een heel erg beneveld brein hebben of te weinig grijze cellen.als advocaat wellicht goede strafpleiters.gr. karin

  • levis

    Ik krijg ook kriebels bij het idee dat die studenten uberhaupt de mogelijkheid hebben gekregen het varken mee tenemen. Hoeveel mensen hebben dus gezien dat dat beest mishandeld werd en niemand die dus ook maar een poot uitstak.

    Groetjes Lianne