Mijn hond en zijn oren

  • rietjes

    Bedankt voor de vele reacties…morgen ga ik naar de dierearts.

    Ik heb even gekeken en hij heeft 2 feb 2007 heeft hij rabbis gehad.Voor de zomer hebben we ondekt dat hij last had van zijn oren.Toen hebben we gecleant toen ging het wel maar na de vakantie kwam het weer terug en zijn we voor het eerst met de behandeling begonnen.en zo drie keer steeds was het weer ff weg en kwam t weer.

    Op dit moment gaat het wel maar die rode bultjes die zitten me niet lekker want ze zijn pijnlijk voor hem.

    Zijn oorschelp is de ene keer vuur rood dan is het weer helemaal normaal.

    Ik zou gaar wat meer willen weten als iemand wat weet en karin wat is dat precies met die rabbis?

    Groetjes en bedankt

  • .

    Wat het precies is? een reactie op de enting of omdat er over geënt wordt, teveel en te vaak, is helemaal niet nodig, zeer ongezond zelfs.

    van veel oplosmiddelen kan de hond huidtumoren (ook kwaadaardige) krijgen op de plek van enten, wordt je ook nooit verteld door een dierenarts.

    Je denkt er goed aan te doen, maar ik heb al zoveel gelezen dat ik m'n hond niet laat enten, heb het tot 1 jaar gedaan en net als bij ons mensen hoeft ie vanmij niet steeds opneiuw geent te worden.

    weil is ook zo'n gemene waar menig hond doodziek van wordt en is vrijwel overbodig, de ziekteverwekker is pas actief als het water 21 graden is, en ik weet he tniet hoor, maar m'n kind die in slootjes speelt is ook niet ingeënt tegen weil en kan dat net zo goed krijgen.

    Wil je heel zeker weten of je hond nog wel beschermd is dan laat je hem titeren, dan nemen ze bloed af en dan kun je zien of hij nog afweercellen genoeg heeft.

    Ook niet helemaal waterdicht want soms heeft de hond die niet maar gaan de geheugencellen wel aan het werk om afweer te maken als je met de ziekteverwekker in contact komt.

    Als je meer wilt weten dan kijk ik of ik nog een interessante link voor je vinden kan.

  • Alexandra

    En veel te vaak en onnodig wormkuur geven, vaak denken hondenbazen dat een hond preventief dit nodig heeft, maar deze tablettten tasten het afweersysteem van de hond aan, met het gevolg dat deze vatbaarder wordt voor allerlei kwaaltjes!

    Een hond heeft alleen een wormkuur nodig als er ook echt wormpjes in zijn ontlasting zitten of bij het braken!

    De kleine rode bultjes kunnen ook een reactie zijn op de ooronsteking, Zaira had bij de laatste keer ook dikke rode gezwelletjes in haar oren, de huid reageert ook op een onsteking, maar zou naar de dierenarts gaan zodat je het zeker weet, je moet met een ooronsteking van de hond niet te lang wachten!

    Alexandra

  • .

    ja, idd een wormenkuur kan alleen iets bestrijden wat er zit, dus geen wormen? dan ook geen kuur.

    je bevriest ook je vinger niet als je geen wrat hebt:D

    offe, een anti-biotica kuur als je geen ontsteking hebt, geven ook veel DA uit voorzorg:?

  • Krista

    Op deze pagina staan ook nog diverse tips en tricks: https://dierenkliniekonline.com/2022/09/13/oorpijn-bij-je-hond-wat-te-doen/