gistocal voor pup

  • dinie

    mijn jonge hond krijgt dagelijks haar portie gistocal daar zitten vitamine's en kalk in voor de opbouw van de botten , ik doe het door de vleesbrokken maar zij vind het niet lekker,ik snap niet dat ze het nog niet in tablet vorm hebben,moet ik dat poeder zijn leven lang voeren of nou in de groei,ze krijgt een paar rauwe eieren en ze glanst ,ze is het nesthaar nou kwijt en ze groeit als kool. ze is van 10 maart hebben jullie tips.groeten dinie

  • asielmoeke

    t wordt zelfs afgeraden door vele dierenartsen om dit te gebruiken. goede puppenvoeding of uitgebalanceerd vers is voldoende.

  • dinie

    ik heb nog een vraagje ,mijn pup eet zijn eigen stront als ze de kans krijgt. heeft ze ergens gebrek aan,graag antwoord van mensen met ervaring.groeten dinie

  • asielmoeke

    kan zijn dat ze ergens een gebrek aan heeft,

    meestal is het wangedrag.

    soms zie je het opknappen met het geven van vuile pens eierkoeken wordt ook beweerd??.

    je moet het wel altijd verbieden dat stronteten, niet alleen van zichzelf maar ook van andere dieren.

    met name paardemest kan giftig zijn als de paarden ontwormd zijn.

  • .

    niet geven, er zit al zat in het voer.

  • <Elysa>

    Als je uitgeballanseerd en volledig puppyvoer geeft mag er niets bij gevoed worden want dan is het evenwicht uit balans.

  • <Elysa>

    eierkoeken is een fabeltje hoor. Ik gaf aldoor eierkoeken en hij bleef het doen!

  • asielmoeke

    bij sommige honden lijkt het toch wel te helpen, t lijkt mij ook sterk

  • DGJ

    Gistocal is een prima aanvulling als je zelf vers vlees geeft. Ik geef al jaren mijn honden vuile pens met zilvervlies rijst en gistocal. Honden halen niet alles uit vers vlees, gistocal is goede aanvulling mits afgewogen op het gewicht. Honden die zo gevoerd worden hebben weinig ontlasting, geen diarree, zijn niet winderig en ruiken niet. En ze zien er prachtig uit in hun vacht!

  • DGJ

    Een aanvulling; bij brokken of kant en klaar voer geen gistocal geven. Echt alleen bij voer waar geen toevoegingen aan zijn!