immigratie

  • Miek

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar informatie i.v.m. de douanebepalingen voor het invoeren van mijn hond, Freedom. We wonen momenteel in de V.S. Waar kan ik de benodigde informatie vinden? Tot nu toe lukt het me niet om de juiste site te vinden. Wie kan me helpen? Alvast bedankt! Miek.

  • Anna

    Hoi Miek,

    Volgens mij moet je gewoon de Nederlandse ambassade in de VS bellen. Die moeten dit soort dingen weten en anders weten ze wel waar je zijn moet.

    Succes

    Anna

  • Christa Barto

    Hoi Miek, aan douanebepalingen kan ik je niet helpen.

    Misschien staat er iets op de site van Schiphol. Daar kan je in ieder geval ook per mail vragen stellen. Of misschien heeft de douane of marechaussee een site.

    Wat ik wel aan je kwijt wil is het volgende. (Misschien weet je het al, maar voor de zekerheid wil ik het je toch vertellen.)

    Als je gaat vliegen, hou dan goed in de gaten dat je hond (als laatste) ingeladen wordt. Zodra je het vliegtuig in gaat, vraag dan aan de gezagvoerder of stewardess of de verwarming in de laadruimte aan staat voor je hond. Als de verwarming niet aan staat, komt je hond gegarandeerd bevroren aan. De temperatuur kan namelijk tot min-50 teruglopen. En dat overleeft je hond zeer zeker niet.

    Geef je hond geen verdovende middelen. Je kan namelijk niet tussendoor gaan controleren of dat negatieve effecten heeft. Ook daaraan kan je hond dood gaan. Als een dier onder narcose gaat wordt hij ook regelmatig gecontroleerd door een dierenarts (als het goed is.)

    Mocht je dit alles al weten: prima. Zo niet, neem dit mee in je gedachten. Een bekende hond heeft een vliegreis van 2 uur (Mallorca-Rotterdam) niet overleefd omdat de verwarming niet aanstond. Laat staat een reis van 8 tot 10 uur.

    In ieder geval: welcome home!

    Groetjes!

    Christa