Deemoedsplassen.

  • pascale

    Hoi allemaal.

    Even buiten het fokverbod e.d. om iets anders.

    ik ben er van de week achter gekomen da daisy wanneer er bezoek komt, zo overdreven blij wordt, dat ze er gewoon van moet plassen. Nou is het zo, dat ze dat als wij thuiskomen NIET doet, en dat ze al zindelijk is. In het begin had ze dit ook niet, het is iets van de laatste week. Ze komt veel buiten, en ziet geregeld andere mensen. hoe kan dit ineens? en hoe komt ze er vanaf?? ik wet dat ik haar er niet voor mag straffen.

    en nog een vraagje, ze is nu 12 weken oud, en weegt bijna 9 kilo, is dat veel voor een Golden retriever van haar leeftijd????

    Alvast bedankt.

    groetjes Pascale en Daisy

  • saskia m

    hoi pascale.

    een deemoedsplasje doe veel jonge honden dit gaat vanzelf weer over als je het gewoon negeerd en net doet of er niks aan de hand is.

    wat betreft haar gewicht hou er rekening mee dat een golden retriever ongeveer 32 kilo wordt dus negen kilo is nog niet veel,voor haar leeftijd ook niet mijn jack russel die een stuk kleiner is weegt nu al drie kilo en is pas 9 weken oud.

    het begint nu lekker te groeien en over een half jaar komt er steeds een klein beetje bij op in deze leeftijd is het vrij normaal dat honden snel aankomen en hard groeien.

    groetjes saskia.

  • Carmen

    Hoi Pascale,

    Het kunnen ook blijdschaps plasjes zijn. Dat ze het zo leuk vindt dat er bezoek is dat ze haar plasje niet meer op kan houden. Ik zou het bezoek zeggen Daisy te negeren en als ze eenmaal zitten en Daisy is rustiger dan pas haar aandacht geven. Zodat ze iets minder reden heeft om zo ontzettend blij te worden. Bezoek is niet zo heel leuk ze letten niet op mij. En dan later “he, als ik rustig ben krijg ik aandacht”.

    Carmen

  • pascale

    Hoi carmen,

    Nu je het zegt…..het zijn inderdaad wel echt grote plassen, en geen druppeltjes, of kleine plasjes, en dat is met deemoedsplassen wel zo geloof ik. Of niet.

    In ieder geval bedankt voor de tip. Saskia jij ook.

    groetjes Pascale en Daisy

  • Anna

    Hoi Pascale,

    Ik kom er nog even achteraan. Ik ga niets nieuws zeggen, maar ik heb ook gehoord: negeren, werkt het beste. Als er dus bezoek komt moeten ze niet gelijk aandacht aan de hond geven. Eerst rustig gaan zitten enzo en dan pas hallo tegen de hond zeggen.

    Succes

    Anna