Terariumdieren

  • Snake

    Hee reptielenliefhebber.

    Ik zoek terariumliefhebbers waarmee ik kan E mailen over vanalles over terariumdieren, bijvoorbeeld als je iets nieuws hebt gekocht aan dieren laat me het weten, en zo wat ervaringen uitwisselen.

    Ik heb zelf Bitsprinkhanen,axolotls,wandelende takken, een schorpioen en hamsters.En in de tokomst hoop ik er nog slangen en dergelijken erbij te krijgen.

    Heb je intresse laat het me weten

    groetjes Dennis d_van_mill@hotmail.com

  • Yanjor

    Hallo Dennis,

    Het valt me op dat er toch steeds meer mensen terrariumdieren gaan houden.

    Ikzelf heb niet zo veel als jij. Twee wateragamen en daar zal het ook wel bij blijven. Ze hebben heel veel ruimte nodig en zoals je wel weet kost het houden van dit soort dieren heel veel geld. Mijn agaampjes eten oa.sprinkhanen. Raar eigenlijk, jij houdt ze en ik voer ze aan mijn beesies….Slangen, spinnen en schorpioenen vind ik prachtig om te zien, maar aan de andere kant vreselijk eng. We zijn een tijdje terug in een reptielenhuis geweest waar je een slang om je nek kon krijgen en waar je ook een vogelspin mocht vasthouden. Ik heb twee kleine kinderen die dat prachtig vonden en ik verschuilde me achter hun!!! Ach ja, andere mensen gruwelen weer van mijn wateragamen…..

    Nou Dennis, ik heb een hoop te vertellen en te vragen en als je het niet erg vind om met een wat ouder (ahum!!) iemand te e-mailen, dan graag!!

    Groetjes,

    Yanjor (ik ben een meissie van 35!)

  • Jocelin

    Welk reptielenhuis was dat? Mijn dochter van 5 wil ook zo graag een slang aaien en een vogelspin vasthouden (Raar kind brrrrrrr)

    Jocelin

  • martine

    hoi Jocelin

    Grappig he? Je kinderen staan waarschijnlijk nog heel onbevooroordeeld in de wereld en kennen de angst voor dat soort dieren niet. Goed van je dat je het ze toch wil laten doen! Ik vind dat je je eigen angst niet op je kinderen over moet laten slaan, want vaak is de angst voor spinnen en reptielen voornamelijk iets in je hoofd. Hoeveel mensen hebben er nou daadwerkelijk zo'n nare ervaring met zo'n soort beest gehad dat je er panisch van wordt? En dan heb ik het niet over je buurjongetje die je vroeger achterna zat met een spin, of dat ie op je slaapkamer van het plafond naar beneden loopt. Wat ze natuurlijk wel moeten leren over dit soort beesten is dat het geen knuffeldieren zijn en dat je anders met ze omgaat dat met je hond, kat of konijn. Uiteindelijk blijven dit beesten die misschien gewend kunnen raken aan de aanwezigheid van een grote hand in de bak of het verversen van de waterbak, maar door hun koudbloedigheid hechten ze zich niet echt aan je. Succes met zoeken naar een slang voor om de nek van de kinders hihihi.

    martine

  • Wesley

    Hallo Dennis

    Ik heb zelf 2 Pythons, 2 Gekko's en 3 Groene Leguanen. Ik wil zelf nog uitbreiden, maar ik heb een beetje ruimtegebrek. Ik woon nog bij m'n ouders en mijn kamer raakt een beetje overbevolkt.

    Over die ervaringen enzo dan moet je gewoon een keertje mailen en dan kunnen we het daar nog over hebben.

    Groetjes Wesley

  • RIKIE

    IK HEB EEN PYTHON EN EEN BAK IN DE HANDEL

  • RIKIE

    Yanjor schreef:

    >

    > Hallo Dennis,

    >

    > Het valt me op dat er toch steeds meer mensen terrariumdieren

    > gaan houden.

    > Ikzelf heb niet zo veel als jij. Twee wateragamen en daar zal

    > het ook wel bij blijven. Ze hebben heel veel ruimte nodig en

    > zoals je wel weet kost het houden van dit soort dieren heel

    > veel geld. Mijn agaampjes eten oa.sprinkhanen. Raar eigenlijk,

    > jij houdt ze en ik voer ze aan mijn beesies….Slangen, spinnen

    > en schorpioenen vind ik prachtig om te zien, maar aan de andere

    > kant vreselijk eng. We zijn een tijdje terug in een

    > reptielenhuis geweest waar je een slang om je nek kon krijgen

    > en waar je ook een vogelspin mocht vasthouden. Ik heb twee

    > kleine kinderen die dat prachtig vonden en ik verschuilde me

    > achter hun!!! Ach ja, andere mensen gruwelen weer van mijn

    > wateragamen…..

    >

    > Nou Dennis, ik heb een hoop te vertellen en te vragen en als je

    > het niet erg vind om met een wat ouder (ahum!!) iemand te

    > e-mailen, dan graag!!

    >

    > Groetjes,

    > Yanjor (ik ben een meissie van 35!)

  • Wesley

    Wat voor Python met wat voor bak en wat wil je ervoor hebben.

  • Yanjor

    Hallo Jocelin,

    Dat reptielenhuis waar wij geweest zijn is “de Oliemeulen” in Tilburg.

    Het is echt te gek, ze hebben binnen heel veel hagedissen, groot en klein,

    slangen, spinnen, schildpadden ed. Buiten hebben ze een klein dierentuintje met

    “gewone” dieren zoals je in een “gewone” dierentuin vind. Ook hebben ze geiten, een paard, stokstaartjes ed. Echt de moeite waard, zeker voor zo'n kleine durfal als je dochtertje. Mijn kinderen zijn 8 en 3 en vonden het prachtig!!!

    Veel plezier en groetjes,

    Yanjor.

  • Yanjor

    Hallo Martine,

    Nou ik heb geen succes nodig met het vinden voor een slang voor de kinders,

    hoor, want die komt er echt niet!!! Waar het altijd op uitkomt is dat de man of de kinderen iets willen en dat moeders de vrouw de beesies mag verzorgen…

    Een slang is prachtig maar op een afstandje in de dierentuin….

    Geloof jij echt dat hagedissen zich niet kunnen hechten aan mensen???

    Ik weet het eigenlijk niet. Ik heb wel het idee, dat degene die ze verzorgt en eten geeft (ik dus!!) toch wel een streepje voor heeft op andere mensen. Ze komen uit zichzelf naar me toe als ik met mijn handen in het terrarium komt (en dat doen ze vast niet van de honger!!). Het vrouwtje wilt alleen maar bij mij zitten. Mijn man poept zij bijvoorbeeld helemaal onder, hahaha!!

    De kinderen mogen ze af en toe wel aaien maar verder vind ik ze nog wat te wild voor mijn beesies.

    Bedankt voor je reactie en groetjes,

    Yanjor