Kan je dieren zo maar dumpen?

  • Wil

    Stuur je mening naar het dit e-mail adres Patrick.deHaan@12move.nl

  • martine

    Ligt aan de situatie waar iemand zich in bevindt en de defenitie die iemand aan het woord “dumpen” geeft. Persoonlijk vind ik dit een heel negatief woord wat ik zelf zelden zal gebruiken. Voor mij houdt “dumpen” in dat je je beest wegdoet omdat je er doodgewoon niets meer aan vindt, te beroerd bent ervoor te zorgen of het betreffende beest je geplande vakantie in de weg staat. In (bijna) alle andere gevallen preferee ik het woord “herplaatsing”.

    martine

  • corine

    ik ben het met martine eens, als je er niet meer voor kunt zorgen om bepaalde redenen, vanwege een ziekte of financiele redenen dan vind ik dat dat herplaatsen heet, maar onder dumpen versta ik een hond aan een boom binden en achter laten of een zak met jonge poesjes in een sloot neer gooien

    groetjes corine

  • saskia m

    kijk in theosie hebben jullie gelijk maar ik vindt dat men in alle omstandigheden het dier dumpen je doet het weg,ik heb onder tussen wel geleerd dat hier niet altijd wat aan te doen is,en dat het soms buiten iemands macht gebeurt,maar het blijft in mijn ogen dumpen.

    groetjes saskia

  • martine

    Zeg dat nou niet, want jij moest ook onder omstandigheden een hond wegdoen weet je nog wel? Vond jij dat ook “dumpen”? Zoals je zelf al zegt, er zijn omstandigheden waarin je weinig keus hebt, en dan vind ik dumpen heel negatief klinken terwijl je het soms doet omdat je het beste met je beesten voor hebt. By the way…ik vind het erg leuk dat jij hebt aangeboden om die katten op te vangen, ik hoop dat ze het erg naar hun zin krijgen bij je.

    martine

  • saskia m

    hoi martine.

    ik blijf het zeggen mensen die hun huisdier weg doen heet dumpen,wij hebben shela ook gedumpt,dit gevoel heb ik en hou ik.

    we konde er niks aan doen dat we haar weg moesten doen,we waren door het asiel totaal verkeerd ingelicht,maar wij hebben haar in huis gehaald en moesten haar na drie weken al weer weg doen.

    in mijn ogen heb ik shela gedumpt en hier voel ik me nog steeds schuldig over ondanks dat het buiten onze schuld was heb ik dit gevoel heel erg sterk.

    de reden waarom ik op de katers heb gereageerd is dat ik zelf hier vier poezen heb rond lopen en ik altijd al wel een kater erbij wou,ik weet uit ervaring dat twee katers van deze leeftijd niet snel herplaatst worden.

    en ik wil dat mijn kind met veel huisdieren opgroeid en respect toont voor alles wat levend is,ik ben zelf altijd met zes katten en twee honden en nog meer kleine dieren opgegroeid en ik vondt het heerlijk om zoveel dieren om mij heen te hebben.

    het zou alleen ook leuk zijn als deze meneer/mevrouw ook nog eventjes reageerd op mijn bericht.

    groetjes saskia

  • Lara

    Ja, helaas kan dat!

    Mijn Twinkle hebben ze ook zomaar gedumpt! Gelukkig vond mijn vriend Ralf hem op tijd in de brievenbus (wel een erg koude plek ‘s nachts) voor hij echt verhongerd was… Zijn vorige baasjes dachten zeker ’goh, laten we eens wat mensen laten schrikken, we doen een muis in de brievenbus. Alleen doet bijna niemand (behalve Ralf) tussen zaterdagavond en maandagavond de brievenbussen van een flat open, dus had hij er wel 2 hele dagen kunnen zitten. (Helaas is Twinkle afgelopen zondag overleden).

    Een dier bij een asiel afgeven voor een goede reden is geen dumpen. Het voelt waarschijnlijk wel zo (heb het gelukkig nooit hoeven doen), maar het is beter dan een voor mens en dier ongewenste situatie in stand houden!