We hebben niemand gezien die het had kunnen doen en er is ook geen dier bij de buren gedumpt. Echte dierenliefhebbers die een dier willen wegdoen, stoppen het niet op zaterdagmiddag of zondagochtend in een brievenbus. Zeker niet zonder even aan te bellen van ‘he kijk is in je bus’. Als ze me kenden, wisten ze ook dat ik geen uitzicht heb op de kant naar de parkeerplaats toe en ze zouden dus annoniem weg komen (de interkom vervormt).
Ik vermoed dat het kinderen waren met een ongewenst diertje. Misschien ergens gekocht, maar niet in de dierenwinkels in de buurt, want die ben ik bijna direct afgegaan voor een collega-muis (in winkel nummer 12 of zo vond ik de eerste gezonde muizen en helaas heeft dat collega-muisje toch maar een maand geleefd) (geen ruzie, weinig vriendschap, dus Twinkle werd daarna een solo-muis, wat niet erg natuurlijk is, maar ja).
Voorlopig neem ik geen muizen meer. Ze zijn zo kwetsbaar, het lijken haast wel exotische dieren!
De plek waar zijn hok stond is wel erg leeg, dus misschien komt er wel een ander dier te wonen. Ik weet nog niet wat. Een hamster ligt me niet zo (en mijn vriend heeft er al 2), ratten kosten erg veel tijd (wordt moeilijk als ik eindelijk katten kan gaan nemen. Eerst mogen mijn moeders katten, fretjes en parkieten komen logeren en dat gaat makkelijker als het territorium nog niet door katten is ingenomen. Na de verbouwing krijgt ze ze terug en gaan Ralf en ik bij de asiels langs). Gerbils vind ik te levendig voor een leven in een hok en ze laten zich onvoldoende makkelijk hanteren (blijven niet bij je zitten en kunnen ook niet veilig los) en 2 cavia's en een konijn wonen er al (kunnen onder toezicht met katten los). Klinkt alsof ik toch maar beter een pluche beest neer kan zetten ;>
Groetjes, Lara