Vanavond ga ik een poging doen om mijn “gigantische” kerstboom op te zetten (Dingegie is niet groter dan een centimeter of 30 maar hoe dan ook…) Wordt mijn eerste eigen kerst en ook met mijn diertjes dus voor het eerst. Nu ben ik dus heeeeeel benieuwd wat mijn kleine kattekoppen met het boompje gaan uitvreten. Als ze steeds de boom zo behandelen als dat ze nu mijn planten doen (vanmorgen heeft een van mijn planten nog maar ternauwernood een moordaanslag overleefd) kan ik nog een leuke kerst tegemoed zien… Probleem is namelijk, ik heb geen mogelijkheid om de kerstboom 's nachts veilig te stellen. Dus ik vroeg me hevig af. Is er iemand die mij nu nog even een tip aan de hand kan doen om toch ook mijn kunstzinnige boompje de kerst door te helpen? Want als ze ook zo gaan reageren als dat ze net deden op die zak chips die ik even te pakken had… Dan wordt het echt leuk! :-(
Tja, ik moet er natuurlijk rekening mee houden dat het ook de eerste kerst voor die kleine duiveltjes in kattenvelletjes is. Moet wel allemaal wel een beetje leuk blijven.
Tja en daarnaast… Teckeltje heeft weer de kerstblues. Hij voelt zich altijd wat minder lekker rond deze tijd. Hij is nu dus dan ook aan de diaree, heeft last van zijn spieren en de oogjes zijn weer licht ontstoken (kou op de ogen…) Dat arme beest heeft daar dus elk jaar met kerst zo'n beetje last van. Juuntje is gelukkig nu eindelijk van haar chronische blaasontsteking af… Maar nu dus Jess nog. Ik vroeg me af of daar meer honden last van hebben? Komt het misschien wellicht omdat Taksi graag erg warm onder de dekens ligt??? Want als dat het euvel is, dan zal ik daar iets anders op moeten verzinnen, dat hij een beetje meer kou bestendig wordt.
Dus ook hierover zou ik graag wat tips van mensen hebben.
Groetjes enne…. Prettige kerstdagen! (Beetje vroeg ik weet het, maar ja…)
Gandr & beestjes