Kerst katten en rendier honden...

  • Gandr

    Vanavond ga ik een poging doen om mijn “gigantische” kerstboom op te zetten (Dingegie is niet groter dan een centimeter of 30 maar hoe dan ook…) Wordt mijn eerste eigen kerst en ook met mijn diertjes dus voor het eerst. Nu ben ik dus heeeeeel benieuwd wat mijn kleine kattekoppen met het boompje gaan uitvreten. Als ze steeds de boom zo behandelen als dat ze nu mijn planten doen (vanmorgen heeft een van mijn planten nog maar ternauwernood een moordaanslag overleefd) kan ik nog een leuke kerst tegemoed zien… Probleem is namelijk, ik heb geen mogelijkheid om de kerstboom 's nachts veilig te stellen. Dus ik vroeg me hevig af. Is er iemand die mij nu nog even een tip aan de hand kan doen om toch ook mijn kunstzinnige boompje de kerst door te helpen? Want als ze ook zo gaan reageren als dat ze net deden op die zak chips die ik even te pakken had… Dan wordt het echt leuk! :-(

    Tja, ik moet er natuurlijk rekening mee houden dat het ook de eerste kerst voor die kleine duiveltjes in kattenvelletjes is. Moet wel allemaal wel een beetje leuk blijven.

    Tja en daarnaast… Teckeltje heeft weer de kerstblues. Hij voelt zich altijd wat minder lekker rond deze tijd. Hij is nu dus dan ook aan de diaree, heeft last van zijn spieren en de oogjes zijn weer licht ontstoken (kou op de ogen…) Dat arme beest heeft daar dus elk jaar met kerst zo'n beetje last van. Juuntje is gelukkig nu eindelijk van haar chronische blaasontsteking af… Maar nu dus Jess nog. Ik vroeg me af of daar meer honden last van hebben? Komt het misschien wellicht omdat Taksi graag erg warm onder de dekens ligt??? Want als dat het euvel is, dan zal ik daar iets anders op moeten verzinnen, dat hij een beetje meer kou bestendig wordt.

    Dus ook hierover zou ik graag wat tips van mensen hebben.

    Groetjes enne…. Prettige kerstdagen! (Beetje vroeg ik weet het, maar ja…)

    Gandr & beestjes

  • Daphne

    Hi Gandr,

    Leuk he al die beesten en dan die boom! Ik heb het al 2 weken geleden meegemaakt. Mijn boom staat (gelukkig op een tafeltje) maar is wel zo groot dat de piek tegen het plafond staat. Ik heb eerst een dag zonder wat erin gedaan. Kijken hoe het gaat. Mijn hond zat met haar bek al in de takken om te kijken of er een mooie tak voor haar bij zat. Mijn konijnen zaten te kijken of ze erin kunnen hangen. Ik heb echt heel veel onbreekbare ballen/klokjes en weet ik veel wat erin gehangen (omdat ikzelf ook niet een van de voorzichtigtigste ben). En een beetje bovenaan een paar breekbare. Al die onbreekbare dingen zijn te koop bij Blokker.

    En na een dag heb ik dat ding opgetuigd. Mijn hond leek wel high. Zo mooi vond ze die lampjes. En die konijnen?? Het zijn soms echt van die etterbakken. Ze hadden een mooi plekje op de leuning van de bank gevonden zodat ze mooi recht kunnen staan om lekker aan het draad van de lampjes te knabbelen.

    Gelukkig gaat het bij mij goed ik hoop dat het bij jouw ook goed gaat.

    Veel succes met de zieke honden.

    Enne Prettig kerstdagen/(vr)eetdagen!!

  • Gisela

    Geweldig,hè zon'n kerstboom voor die beestjes! Ik heb net als Daphne de boom eerst onversierd gezet. Konden mijn monstertjes er een beetje aan snuffelen en knabbelen en zo. Ik heb ook maar een klein boompje (van de Hema) zo'n 50 cm. Ik heb hem in een grote bloempot met zware stenen gezet en dan op een laag bankje zodat hij stevig staat. Ik moet zeggen dat mijn katten er in het begin wel wat interesse voor hadden, maar nu vinden ze het maar niks. Ik heb het zelfs aangedurfd mijn oude glazen kerstballen er in te hangen (hij staat ondertussen al 3 weken en er is met de katten nog geen ongeluk gebeurd - daarom had ik hem zo vroeg gezet, mocht er iets gebeuren, dan kon ik nog reserve kopen). Ik heb wel ook nieuwe kerstversiering gekocht. Ik heb hier in Gent een prachtig winkeltje gevonden met heel mooie kerstversiering: Katten in een doosje, katten in een theekopje, een kat met wieltjes onder de poten (een hobbelpaard, maar dan in het kat). In Amsterdam en Rotterdan moeten er gelijkaardige winkeltjes zijn met kattenkerstspullen - maar dan doe je je hondjes misschien onrecht aan en overleeft je boom de kerst alsnog niet.

    In elk geval had ik mij op voorhand veel te veel zorgen over de boom gemaakt maar is het uiteindelijk goed gelopen. Volgend jaar zet ik de boom in ieder geval pas de week voor Kerst, want iedereen verklaarde mij gek. hihihihihih, zal je zien dat ze dan natuurlijk wel de boel afbreken.

    Gisela

  • saskia m

    ik heb mijn kerstboom al een hele tijd terug gezet,de tweede nacht viel hij al om,maar veel plastice ballen dus alleen de boom stond een beetje schreef.

    gister nacht hebben ze hem weer te pakken gehad hij viel op de bank een klein probleempje de teckel lag er te slapen toen we s,morgens de kamer binnen kwamen lag ze verstijfd onder de kerstboom,een ding is zeker het was wel een leuk pakje.

    groetjes saskia

  • pascale

    Hoi gandr en de rest

    ik zet hem altijd met een touw vast aan de muur. haak in de muur, touw eraan, touw om de stam, slingers om het touw en klaar is kees.

    Ik moet zeggen die vn mij doen er niks mee, ik heb gewoon glazen ballen, en onderin hangen plastic pegels, die ze eruit halen, maar dat geeft niks, die zijn speciaal voor hen en dat weten ze. De ballen bindt ik echt vast aan de takken, dat als ze er tegen slaan, ze er niet uit vallen.

    Daisy heeft er nog niet naar om gekeken.

    succes

    groetjes Pascale

  • corine

    hoi ik wens je heel veel succes, mijn honden blijven er gelukkig af maar met met ara is het iets anders, hij vliegt sinds kort en de kerstboom vind hij een leuke landingsplaats, er zijn namelijk al wat ballen en een kerstpiek gesneuveld, ook mijn verzamling laven heeft het al heel zwaar te verduren gehad, maar ja van de vijf honden zijn er 2 nog steeds een pup en die kijken er gelukkig niet naar om, laten we het zo zeggen ze zien hem volgens mee geen eens staan, want als ze aan het spelen zijn dat lopen ze er gewoon tegen aan

    in iedergeval fijne kerstdagen met je beestjes

    groetjes corine

  • Anna

    Hoi Gandr,

    Dit bericht om even te bevestigen dat alle katten weer anders zijn: ik woon nu zo'n 15 jaar op mezelf en mijn kattenpopulatie varieerde in deze periode van 5 tot 7. De kerstboom vinden ze allemaal reuze interessant, er wordt altijd druk gesnuffeld en natuurlijk moeten ze net op de tafel rondlopen waar de boom staat. Normaal zie je ze daar niet!

    Heel af en toe sneuvelde er een kerstbal, maar verder gebeurde er weinig. Dus in mijn geval hoef(de) ik me niet echt druk te maken. Het enige wat ik weglaat uit de boom zijn die sliertjes van goudlame enzo. Als ze die binnenkrijgen kun je dingen krijgen als darm-afsluitingen. Daar moet je dus even rekening meehouden.

    Succes

    Anna