Er is een ding dat ik niet begrijp…

Als je man weet dat je bang bent voor de vissen, waarom staat het aquarium dan op zo'n strategisch onverantwoorde plek? De telefoon moet gewoon berijkbaar voor je zijn! Wat als net de battarijen van je gsm op zijn? Natuurlijk is het een goed idee om hulp te zoeken, maar een beetje steun in huis is toch wel welkom.

Het onbegrip in de omgeving bij fobien is inderdaad vaak afwezig. Mijn fobie is wespen. Het is ontstaan in een toeristendorpje in augustus. Toen ben ik een keer in paniek weggerend toen een van de wespen me te dicht wilde naderen. Ik rende en rende, maar ze bleef me volgen. In de schaduw raakte ik de wesp kwijt en op de terugweg kwam ik een drukke weg tegen. Die had ik op de heenweg niet eens gezien! Sindsdien is het dus een fobie. Ik heb mezelf aan kunnen wennen om kalm te blijven bij maximaal 2 wespen. Daarna ben ik weg en dat is dan jammer voor de achterblijvers. Ik heb vanalles over het gedrag van de wesp opgezocht en weet dus hoe ik zo oninterressant mogelijk voor ze kan zijn. Bovendien ga ik niet meer eind augustus op vakantie en eet ik geen zoetigheid in de openlucht.Nu valt er goed mee te leven.

Ik wens je veel sterkte met het onder controle krijgen van je vissenfobie en ik hoop dat je omgeving er meer begrip voor op leert te brengen.

Lara