Wolf

  • Math

    Ik heb de berichten zo gevolgd over de wolf die in Belgie schijnt rond te lopen. Vanuit Zeeuws Vlaanderen is hij de grens overgetrokken en zwerft nu ergens rond in de buurt van Waes. men heeft een aantal vallen uitgezet om het beest af te schieten. Reuksporen e.d. zijn er achter gelaten.

    Wat vinden jullie ervan?

    Math

  • Jennifer)

    Ik dacht juist dat ik gelezen had dat ze gaan proberen deze

    wolf levend te vangen. Ik hoop het maar!

  • Math

    Had je gedacht! Dat zou in Nederland gebeuren. Hier zit je in Belgie en de wolf komt niet voor op d lijst beschermde diersoortenm. Dus als ze hem te pakken krijgen schieten ze hem gewoon af.

    Math

  • Gisela

    Hoi Math,

    Het zit een beetje dubbel. Ze zijn wel degelijk van plan de wolf levend te vangen. Het probleem is dat een aantal schappefokkers hem wel proberen te schieten.

    Overigens denkt me nu eerder dat er een mens in het spel zit dat de “wolf” in een schapenwei dropt, het dier zijn ding laat doen en weer wegrijdt. Een verdachte wagen met aanhangwagen werd opgemerkt in de buurt van zo'n verlaten schapenwei. Ook werd er gisteren een schaap doodgebeten in een wei met een afrastering die,naar het schijnt moeilijk betreedbaar zou zijn voor een wolf/hond zonder hulp van buitenaf. Verder vind ik het^persoonlijk ook wel zeer vreemd dat een wolf zoveel dieren op zeer korte tijd dood. Volgens mij is het dan ook een wolf/wolfshond dat door mensen werd opgevoed. Ik ben het overigens wel met je eens dat het dier niet zomaar afgemaakt moet worden, maar wel gevangen op een diervriendelijke manier. Ik volg het verhaal in elk geval op de voet. Na de katachtigen vind ik wolven één van de meest facinerende dieren!!

    Groetjes,

    Gisela

  • claudia

    belachelijk om hem af te willen schieten!

    Ze kunnen hem toch ook neerschieten met zo een verdovingsgeweer!

    claudia

  • konni

    Hoi allemaal

    Ik meen mij te herinneren dat er een hele tijd geleden op de tv te zien was hoe ze een ontsnapte wolf opzettelijk met de auto aan reden omdat ze te dom waren hem op een normale manier te vangen.Treurige beelden.

    Maar ik vraag me af waar deze wolf vandaan is gekomen?En ik denk dat geen enkele wolf zoveel dieren achter elkaar dood.

    Je hoort wel eens verhalen van honden die een kudde schapen afmaken,maar het wil er bij mij niet helemaal in,Een roofdier eet om te leven en dood niet voor de lol(hoe anders is de mens)

    Dus licht mij eens even in………

    Groetjes konni