Hallo dierenvrienden,
Ik zit met het volgende, Ik kreeg van de week een mailtje binnen via de Staffordshire bullterrier e-group, Met een verhaal over een engelse stafford reu van al 12 jaar, Deze lieve hond is in het bezit geweest van een verslaafde die ook regelmatig vast kwam te zitten. Ondertussen heeft de hond al 6 jaar in een kennel gezeten daarna kwam ie in een asiel in Den Haag. Ze wilde de hond toen afmaken,
gelukkig werkte er daar een vrouw die de hond toen nog een paar mooie laatste dagen wilde geven, Ze nam de hond mee naar huis, waar ze nog twee Rottweilers heeft, en ze vond het de liefste hond die ze ooit had gezien.
Ze heeft de hond gehouden. Nu is haar Rottweiler teefje pas gesteriliseerd, en sindsdien kan de teef de stafford niet meer uitstaan. Ze spannen nu met die twee Rottweilers samen tegen die oude Stafford, die niets tegen ze kan beginnen.
Ze moet de honden nu steeds uit elkaar houden, en de stafford is heel erg bang.
De hond moet dus eigenlijk weg.
De staff is onwijs lief voor andere honden, kinderen, katten, wil graag mee in de auto en kan prima alleen thuis zijn, Hij heeft een stamboom en wil alleen maar op schoot zitten,Een ideale hond voor mij dus.
Alleen heeft ie een lekkend hartklepje, wat veel oude honden hebben.
Deze mensen uit Den Haag willen tot aan zijn dood voor de kosten van de dierenarts blijven betalen.
Het grappige is dat ie precies op mijn Steffy lijkt, ook zwart met witte pootjes, en een witte borst ! en hij heet nog Steffie ook !!!!
De mensen komen vanavond bij ons langs om te kijken of het goed gaat met de twee. En ik wil die hond wel een mooie tijd geven want ik vind dat ie dat zeker heeft verdient. Maar al die mensen in je omgeving…….. Doe het nou niet,
want je gaat je er aan hechten, bla bla bla.
Ik weet natuurlijk wel dat ik me eraan zou gaan hechten, maar je weet toch vanaf het begin dat je hem alleen een mooie laatste tijd kan geven, dat moet je je dan in je hoofd houden.
Ook zal het te veel geld kosten en ik zou nog meer gebonden zijn.
Dat is mischien ook zo, maar het is toch ook positief ??? en niet alleen maar negatief, nou ja we moeten eerst maar kijken hoe het gaat samen met Steffy want dat is voor mij heel erg belangrijk.
Ik ben reuze benieuwd wat jullie hiervan vinden.