Een oude stafford redden ???

  • Elsa

    Hallo dierenvrienden,

    Ik zit met het volgende, Ik kreeg van de week een mailtje binnen via de Staffordshire bullterrier e-group, Met een verhaal over een engelse stafford reu van al 12 jaar, Deze lieve hond is in het bezit geweest van een verslaafde die ook regelmatig vast kwam te zitten. Ondertussen heeft de hond al 6 jaar in een kennel gezeten daarna kwam ie in een asiel in Den Haag. Ze wilde de hond toen afmaken,

    gelukkig werkte er daar een vrouw die de hond toen nog een paar mooie laatste dagen wilde geven, Ze nam de hond mee naar huis, waar ze nog twee Rottweilers heeft, en ze vond het de liefste hond die ze ooit had gezien.

    Ze heeft de hond gehouden. Nu is haar Rottweiler teefje pas gesteriliseerd, en sindsdien kan de teef de stafford niet meer uitstaan. Ze spannen nu met die twee Rottweilers samen tegen die oude Stafford, die niets tegen ze kan beginnen.

    Ze moet de honden nu steeds uit elkaar houden, en de stafford is heel erg bang.

    De hond moet dus eigenlijk weg.

    De staff is onwijs lief voor andere honden, kinderen, katten, wil graag mee in de auto en kan prima alleen thuis zijn, Hij heeft een stamboom en wil alleen maar op schoot zitten,Een ideale hond voor mij dus.

    Alleen heeft ie een lekkend hartklepje, wat veel oude honden hebben.

    Deze mensen uit Den Haag willen tot aan zijn dood voor de kosten van de dierenarts blijven betalen.

    Het grappige is dat ie precies op mijn Steffy lijkt, ook zwart met witte pootjes, en een witte borst ! en hij heet nog Steffie ook !!!!

    De mensen komen vanavond bij ons langs om te kijken of het goed gaat met de twee. En ik wil die hond wel een mooie tijd geven want ik vind dat ie dat zeker heeft verdient. Maar al die mensen in je omgeving…….. Doe het nou niet,

    want je gaat je er aan hechten, bla bla bla.

    Ik weet natuurlijk wel dat ik me eraan zou gaan hechten, maar je weet toch vanaf het begin dat je hem alleen een mooie laatste tijd kan geven, dat moet je je dan in je hoofd houden.

    Ook zal het te veel geld kosten en ik zou nog meer gebonden zijn.

    Dat is mischien ook zo, maar het is toch ook positief ??? en niet alleen maar negatief, nou ja we moeten eerst maar kijken hoe het gaat samen met Steffy want dat is voor mij heel erg belangrijk.

    Ik ben reuze benieuwd wat jullie hiervan vinden.

  • fiona

    Elsa, je moet doen wat je hart je ingeeft…

    en volgens mij weet je zelf al wat dat is, ik vind het echt toppie van je dat je het in ieder geval wilt proberen…

    Want veel mensen zouden het dus niet doen, omdat hij al oud en nog ziek is ook…

    Ik wens je veel sucses vanavond en hoop dat het wat wordt.

    veel groetjes,

    fiona

  • saskia m

    hoi elsa.

    ik vindt dat je het moet doen als je het zelf wil.

    je moet je niks aantrekken van anderen,ik wou dat meer mensen dit deden.

    ik las het verhaal en dacht gelijk die wil ook wel,maar ondertussen begint mijn woning op een kinderboederij te lijken.

    over een paar uurtjes worden chiel en gijs de twee katers waar men verleden week een huisje voor zocht gebracht,ik heb helaas meer negatieve dingen gehoord dan positieve,het huis zou te klein zijn het zou te veel worden met een kleintje straks zou ik er geen tijd meer voor hebben enz,maar weet je wat ik ga gewoon lekker door zolang ik niet het gevoel heb dat het voel is kan er nog wat bij.

    ik hoop echt dat het vanavond gaat lukken en dat je er een lieve stafford bij mag hebben,ik wou dat meer mensen dit deden.

    groetjes saskia

  • Gandr

    Elsa, niets van dat gezever aan trekken. Natuurlijk ga je je aan zo'n diertje hechten, nou en? Wat dan nog? En alle diertjes gaan een keer “heen”, dus of je een dier nou vijftien jaar of nog vijftien maanden hebt, als je maar om dat diertje gegeven hebt, dat is het belangrijkste.

    Mijn Juno heeft hartruis, maar ze kan er heel oud mee worden is mij dus uitgelegd door de dierenarts, ze mag zich alleen niet druk maken… Vertel dat haar maar eens. Ik denk dat het met jou nieuwe Staff net zo zal zijn… Alleen is het de vraag, ga je de hond aan banden leggen, met gevolg dat het dier ook geen lol meer in zijn leven heeft, of gun je hem een geweldige tijd maar dan wel een stukkie korter misschien? Ik kies dan voor het laatste. Daarnaast is mij wel duidelijk geworden dat de meesten dieren precies weten tot hoever ze kunnen gaan als het op hun eigen gezondheid aankomt.

    Neem het diertje lekker in huis, geef het de aandacht en zorg die het nodig heeft, laat het lekker scharrelen en laat mensen maar lullen, want als er negatief gepraat moet worden, dan doen ze dat toch wel, ook al nam je de hond niet. Nee, want dan was je ook weer een trut… Zo gaat het dus echt.

    Geniet lekker van de tijd die deze hond dan nog heeft. Alleen ehm… Twee keer Steffy???? Misschien moet 1 van de twee een andere naam hebben? Want aan 1 kant wel handig hoor, je hoeft maar 1 keer te roepen en beide honden staan bij je…

    Lijkt me alleen op andere momenten dus wel weer lastig… Bijvoorbeeld als 1 van de twee iets doet wat niet mag… Als je dan boos die naam roept… Denkt de onschuldige ook dat die op de donder krijgt, en als het dan deze oudere Staff is dan schrikt die denk ik dubbel…

    Hoe dan ook. Lekker opnemen en het de tijd geven die het nog heeft.

    Ja toch?

    Groetjes,

    Gandr & beestjes

  • Elsa

    Nou mensen, ik heb er ook zoveel zin in.

    Het lijkt me hartstikke gezellig om nog zo'n lekkere lobbes in huis te hebben.

    En ik kan hem nog zo'n mooie tijd geven, dat weet ik zeker !

    Als ik een hond was zou ik graag bij mij willen wonen hoor.

    En hij is nog hartstikke fit ook, hij vindt het geweldig om achter stokken ect. aan te rennen, en te zwemmen noem maar op. Ik zal hem dat juist meer geven dan dat ie dat nu kan, ik ga met Steffy ook heel vaak naar het strand en het bos dus kan ie mooi mee.

    Het enige waar de mensen om mij heen wel gelijk in hebben, is dat ik wel even meer gebonden ben, ik kan Steffy altijd overal mee naartoe nemen, maar om nou gelijk met twee honden aan te komen, daar zit niet iedereen op te wachten.

    En dat geldt dus ook voor de vakanties, ik kan Steffy altijd naar m'n vriendin brengen, maar zij heeft echt geen plek voor beide honden.

    Maar mischien kan ie dan naar een pension, waar ik eigenlijk nooit zo voor ben.

    Ik zou Steffy er in ieder geval nooit naartoe brengen, want ook al weet ik dat het nog zo goed heeft bij die vriendin, Ik mis haar dan zo, dat ik bijna de laatste week van m'n vakantie niet meer zag zitten. Erg ben ik he…..

    Maar goed zo moet ik dan alles proberen te relativeren, en dat valt natuurlijk niet mee als je er zo vol van zit.

    Want ik kan dat beestje toch niet in laten slapen, en dat is wel wat er mee zal gebeuren, als niemand hem adopteerd.

    Nou ja we zullen hem vanavond voor het eerst zien, en wie weet hoe het zal gaan..

    Ik hoop alleen maar dat het allemaal goed gaat met die twee onderling,

    en de rest……..dat zien we dan wel weer !!!

    Enne Gandr….jij weet altijd mooie namen he ?????

  • Femke c.

    Hoi Elza,

    Wat ik daar van vind??? Dit vind ik fantastisch! Zou willen dat ik zelf in de gelegenheid was om zoiets te doen!

    Wellicht een kleine tip voor het lekkende hartklepje, geef de hond een tuigje om ipv een halsband op deze manier heeft hij minder last van te weinig zuurstof als hij enthousiast wordt aan de lijn. Mijn eigen hond heeft het ook aan haar hart en sinds ze een tuigje draagt heeft ze bijna nooit meer last van blauw/grijze tong of ze moet zich ECHT uit lopen te sloven.

    Elza, ik hoop echt van harte dat het gaat werken, heel veel succes!

    Groetjes,

    Femke en Joy!

  • heidi

    Hoi Elsa,

    Heel fijn dat je deze oude hond wilt opnemen. Je eraan hechten daar is niks mis mee, gun die hond de liefde die hij verdient, en het verdriet dat je zult hebben als hij komt te overlijden. Dat is iets wat erbij hoort, en wat voor een oude hond waarschijnlijk sneller zal komen dan voor een jonge. Ik vind het hartstikke leuk dat je het aandurft en ik zal voor je duimen dat het goed gaat tussen die twee! Ik hoop dat hij zijn laatste dagen in jouw liefdevolle omgeving mag slijten, hij heeft het verdiend!

    Hou ons op de hoogte

    Heidi

  • Gandr

    Hint begrepen Elsa ;-). Ik zal eens kijken wat voor namen ik kan bedenken voor Steffy2. Als ik er een paar heb neem ik weer even contact met je op via email, is dat goed?

    Groetjes,

    Gandr & beestjes

  • corine

    ik vind het heel erg goed wat je doet, ik hoop dat ze bij jou wel kan blijven

    veel succes groetjes corine

  • Lara

    Ik vind het heel moedig van je dat je die oude hond opneemt. Ik denk niet dat ik zo iets zou kunnen. Als er een dier dood gaat raak ik echt helemaal van slag. Een dier nemen dat naar schatting maar een 10-de deel van zijn/haar leven bij me door zal brengen zal ik alleen doen als er echt geen andere keus is voor dat dier… Het is laf, maar ik ben er liever eerlijk over.

    Toch staat daar tegenover dat ik vroeger een fantastische tijd heb gehad met een oude hond. Pepper kwam in 1980 als pup bij ons en toen ze uiteindelijk ruim 14 jaar oud was, waren we uiteraard nog steeds de beste vrienden. Een oude hond is zeker niet minder dan een jonge hond! Ik wens je dus veel en lang plezier toe met Steffie2 en vind het super dat je wel de moed hebt om hieraan te beginnen!

    Lara

    PS. Ik sta wel reserve voor de dieren van mijn moeder, schoonouders en mijn vriends neef. Als er iets mis gaat waardoor een of meer van die dieren een nieuw huis nodig heeft, dan komt het eerst naar ons toe. Ik vind het eng om me te binden aan een dier met een korte levensverwachting, maar als ik zo'n dier al ken is die band allang aanwezig en is de leeftijd onbelangrijk.