Nou Math, het is hier anders wel een item wat nog steeds onder de aandacht van de diverse groeperingen staat. Jarenlang protesteren deze diverse groeperingen, waaronder de dierenbescherming, tegen deze praktijken in Spanje. Maar waar strijd je tegen? Het euvel is dat het stierenvechten in Spanje al sinds jaar en dag een traditionele manier is van het slachten van stieren. Een slachthuis is het uiteindelijke eindpunt van de jonge stier. Maar slachten op een “normale” manier vinden de Spanjaarden maar niets.
Het is echter niet het enige waartegen in Spanje geprotesteerd wordt. Er is een minder bekende maar minstens net zo gruwelijke “sport” die daar veelvuldig beoefend wordt naast de stierenvechten. Ganzentrekken.
En wat houd dat dan weer in? Er worden levende ganzen ondersteboven gehangen, nek ingesmeerd met groene zeep of een ander glad goedje… Mensen kunnen dan te paard onder de gans doorrijden in volle vaart en moeten dan proberen om de kop van deze gans eraf te trekken… Leuk land dat Spanje…
Maar ik vind dat jullie alledrie gelijk hebben dat jullie toch, net als ik, het sadistische genoegen scheppen in die, dan maar enkele, idioot die het opneemt tegen die stier en de stier hem dan even lekker bewerkt. Ik mag dat ook wel, laat die stier ze maar openhalen. Hoe verder, hoe beter. Misschien dan tenminste 1 leven van een matadoor in ruil voor de vele honderden stierenlevens.
Groetjes,
Gandr & beestjes