ik geniet ervan

  • Peter

    Stieren gevechten ik haat het, maar zodra er beelden zijn van een woeste stier die zo'n maloot te pakken neemt geniet ik daarvan.

    Ik hoop ook eigenlijk ook dat hij op zijn minst invalide raakt of dood geramt wordt.

    Het klink mischien hard maar men weet wat er deze dieren wordt aangedaan.

  • Ed

    Peter,

    achter jouw stelling sta ik helamaal achter.

    Ik vind alleen jammer en mischien terecht je heb je eigen gewoon te zacht uitgedrukt.

  • Math

    Wens is meestal de vader van de gedachte. Ik wordt ook wel eens op een stierengevecht “getracteerd” hier in mijn hotel of appartement in Brussel. Er wonen nu eenmaal verschillende nationaliteieten in zo'n stad dus ook Spanjaarden.

    Ik zet de zender TVE steevast uit als zo'n “gevecht” wordt uitgezonden. Zo'n dier heeft werkelijk geen enkele schijn van kans. Het is een grote bloederige slachtpartij. Protesten halen al jaren niets uit. Het is gewoon een nationale sport in Spanje.

    Wat mij betreft mag je hopen dat zo'n beul zijn ballen uit zijn lijf gerukt worden. Het is slechts ijdele hoop. Alleen door een foutje kan dat een keertje gebeuren. Ongelukjes gebeuren zelden. Het aantal dode stieren dat op tijd van een klein uurtje opgeruimd wordt is 2 of 3. Dan praat je alleen maar over de gevechten die je op tv mag aanschouwen. Iedere Spaanse stad van een beetje potentie heeft wel een arena waar elke week een aantal stieren het loodje leggen onder de meest afgrijselijke omstandigheden.

    Protesten via diverse organisaties hebben tot op heden niets geholpen.

    Actueel in Europa is het ook niet. Hier maakt men zich veel liever druk over een hond met roze kleurtjes en rose gelakte nageltjes. Op nog geen 1500 km afstand, daar waar half Nederland op de stranden ligt te bakken in de zomer, worden dit soort walgelijke praktijken al honderden jaren toegestaan zonder dat daar iets tegen gebeurt.

    Bliojf maar hopen dat het stiertje zo'n vent te grazen neemt. Het is slechts ijdele hoop.

    Math

  • Gandr

    Nou Math, het is hier anders wel een item wat nog steeds onder de aandacht van de diverse groeperingen staat. Jarenlang protesteren deze diverse groeperingen, waaronder de dierenbescherming, tegen deze praktijken in Spanje. Maar waar strijd je tegen? Het euvel is dat het stierenvechten in Spanje al sinds jaar en dag een traditionele manier is van het slachten van stieren. Een slachthuis is het uiteindelijke eindpunt van de jonge stier. Maar slachten op een “normale” manier vinden de Spanjaarden maar niets.

    Het is echter niet het enige waartegen in Spanje geprotesteerd wordt. Er is een minder bekende maar minstens net zo gruwelijke “sport” die daar veelvuldig beoefend wordt naast de stierenvechten. Ganzentrekken.

    En wat houd dat dan weer in? Er worden levende ganzen ondersteboven gehangen, nek ingesmeerd met groene zeep of een ander glad goedje… Mensen kunnen dan te paard onder de gans doorrijden in volle vaart en moeten dan proberen om de kop van deze gans eraf te trekken… Leuk land dat Spanje…

    Maar ik vind dat jullie alledrie gelijk hebben dat jullie toch, net als ik, het sadistische genoegen scheppen in die, dan maar enkele, idioot die het opneemt tegen die stier en de stier hem dan even lekker bewerkt. Ik mag dat ook wel, laat die stier ze maar openhalen. Hoe verder, hoe beter. Misschien dan tenminste 1 leven van een matadoor in ruil voor de vele honderden stierenlevens.

    Groetjes,

    Gandr & beestjes

  • claudia

    Ben het echt helemaal met je eens!

    Als zo een vent gegrepen wordt door zo een stier, denk ik echt van; ZO! dat heeft hij goed gedaan…

    Die stieren hebben gewoon een vreselijke dood en ik vind het echt geen vermaak!

    Begrijp niet wat ze eraan leuk vinden..

    groetjes van claudia