even voor iedereen

  • saskia m

    jongens de kerst komt eraan,en het enigste wat hier nog maar gedaan kan worden is katten en elkaar afbekken of in de zeik zetten,het hele jaar is het vrij rustig geweest op hier en daar en meningverschil,laten we nu ook even allemaal net doen of we volwassen genoeg zijn en ook op die manier met elkaar omgaan.

    het maakt op dit moment bijna niks meer uit over welk onderwerp het gaat of het loopt uit op een zinlose discussie die eigenlijk nergens toe leid alleen elkaar op de kast jagen.

    ik persoonlijk heb gemerkt dat er een aantal nieuwe bij zijn die de boel flink verzieken,ik weet niet of jullie hier vaker kwamen kijken en nooit jullie mening durfde te geven,of dat jullie dachten kom we gaan het prikbord even op stang jagen,in beide gevallen heet ik jullie van harte welkom maar laat die slappe onzin achter wegen als je iets nuttigs te vertellen hebt of een nuttig advies horen wij het nartuurlijk graag.

    en voor degene die hier al wat langer op zitten en wel hun mening durven te geven ga er nou niet steeds opin je bereikt er niks mee,en je voelt je zelf op de kast gejaagd en in de zeik gezet denken jullie nu echt dat het ze ook maar iets kan schelen wat jij ervan vindt,het is toch alleen maar leuk om te zien wie en wat en hoe erop gereageerd wordt.

    nog even voor de nieuwe jullie bekken mensen af die hier een betekenis hebben en die gewaardeerd worden om hun mening en advies en de meeste zien graag dat deze mensen blijven en alstjeblieft jaag deze mensen niet weg vanwege die geintjes van jullie.

    met vrienderlijke groeten saskia

  • Saskia

    Hoi naamgenote,

    Ik ben dan wel nieuw hier, maar dit gaat toch niet ook over mij he?

    Ik hoop van niet,

    groetjes Saskia.

  • Jennifer)

    Hoi Saskia m,

    Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen hoor,

    ik lach gewoon om “gezeik” of “gezeur”, dat is denk

    ik het beste wat je kan doen, anders ga je je inderdaad

    ergeren.En echte idiote berichtjes laat ik gewoon verwijderen :-)

    Een pittige discussie kan ik wel waarderen, zolang iedereen elkaar

    in z'n waarde laat. En een geintje op z'n tijd vind ik ook wel prettig

    er is al zoveel leed op de wereld, zeker als het om dieren gaat dus

    het is wel eens lekker om even te lachen. De laatste tijd komen de meest

    gruwelijke sites en verhalen hier en op het kattenbord langs..echt heel triest.

    Al met al hoop ik dat het hier in het nieuwe jaar weer gezellig word en mogen

    er maar veel goede adviezen langskomen waar veel mensen iets aan hebben.

    Groetjes Jennifer

  • saskia m

    afen toe een geintje kan ik ook wel waarderen en als soms een discussie een beetje uit de hand loopt kan ik het ook wel waarderen maar de laatste tijd gaat het alleen nog maar over dingen die niet voor het prikbord bedoeld zijn,of onderwerpen veranderen spontaan van onderwerp zoals bij fokken zelf bijkerst(heb ik helaas een handje geholpen door een opmerking van iemand)

    ik vindt het jammer dat het nivau zo erg gedaald is.

    saskia

  • saskia m

    voel je je aangesproken?

  • pascale

    je hebt helemaal gelijk Saskia m.

    Zo hieronder bij kerst gaf ik je ook al gelijk.

    En voor de andere Saskia, zoals jij je tot nu toe hebt neergezet, zou IK jou daar WEL mee bedoelen. Maar dat is op DIT moment misschien pak ik het verkeerd op, en bedoel je het allemaal niet zo ongeinterreseerd, maar zo komt het nu wel op mij over.

    Pascale

  • Jennifer)

    Maar het is toch niet zo heel erg als het ene onderwerp in het andere

    overgaat? Soms is het wel vervelend, daar heb je gelijk in, want dan dwalen we

    echt mijlen af …misschien komt het omdat we allemaal een beetje uitgevraagd zijn en alle adviezen al gegeven zijn .. ik weet het ook niet…

    Komt wel weer goed :-) jen

  • Gandr

    Volgens mij he, ja kan me vergissen hoor, maar hebben enkele ook een beetje last van de feestdagenstress… ;-)

    Alles moet wel netjes en orderlijk verlopen, de kerst moet een beetje leuk aangekleed worden, maar helaas, alle goede zorg blijkt wederom weer gedwarsboomt te worden door zaken die niet overzien waren… Ik weet niet wat het is met de kerst of met het oud en nieuw voor wat dat betreft, maar ik heb wel gemerkt dat iedereen altijd rond deze tijd zeer geforceerd doet… (En ik heb het dan niet alleen even over hier op het prikbord, maar ik zie het nu hier dus wel terug…) De ellende met de kerst is dat huishoudelijke apperaten nog wel eens de neiging hebben om dan juist te denken: “Ik ben nu al het hele jaar in touw geweest, ik ook effe lekker met vakantie!” en het dan vervolgens zeer vrolijk begeven. Dieren hebben de vreemde eigenaardigheid om, zeker als er meerdere in 1 woning ondergebracht zijn, juist dan allemaal achter elkaar of tegelijk ziek te worden (alsof het afgesproken werk was!). Verwarmingsketels die de geest geven, juist op eerste kerstdag, waardoor je uren op een monteur mag wachten, want laat jij nou niet de eerste zijn die dag!

    Affijn, die zaken maakt volgens mij dat mensen veel sneller op de kast zitten en dus veel sneller in hun wiek geschoten zijn dan anders… Ook hier.

    Maar heeft het nou zin? Welnee! Het is met de kerstdagen eigenlijk niet anders dan de gewone dagen, enig nadeel is dat alle winkels dicht zitten, mensen liever of thuis of bij familie zitten en zij die naar sneeuw verlangen spontaan vertrekken naar lekker besneeuwde bergen… De rest van Nederland achterlatend in een onbesneeuwd land, grrrrrrrr! ;-)

    Nee, ik naai me helemaal niet meer op over uitdrukkingen of opmerkingen van mensen. Iedereen denkt het zijne, en dat mag, zou wat zijn als dat niet mocht. Laten we het hier op zijn minst dan toch een beetje rustig proberen te houden. Vele hebben meer aan hun hoofd dan hun lief is, maar dat kunnen die anderen niet weten. En hoe iemand zich uitdrukt… Dat is het uniekum van die persoon, lekker laten en gewoon niet meer lezen als je bij voorbaat je bloed al voelt borrelen. Anders gewoon niet reageren. Helpt als een speer, geloof me.

    Nou, bij deze “wekelijkse preek van Gandr” laat ik het weer even ;-)

    Prettige dagen iedereen enne, knuffel lekker je diertjes in plaats van je op de kast te laten jagen door berichten die of niet zo bedoeld waren of die niet helemaal in goede aarde zouden kunnen vallen. Zijn wel ergere zaken om je druk over te maken hoor.

    Groetjes,

    Gandr & beestjes