Ik ben ontzettend moe maar ik kan niet slapen. Ik maak me nml. een beetje ongerust over onze nieuwe aanwinst.
Basha (w.s. kruising whippet/stafford) heeft ons aardig laten schrikken. Ik was met haar aan het wandelen dook ze opeens het struikgewas in, er vliegen een paar vogels weg, en madam komt terug met een doodgebeten waterhoen in haar bek die ze trots aan mijn voeten ligt. Ze kan jagen als een prof. We denken dus dat ze een hondje is geweest van een jager of een stroper. Nu waren er al verschillende dingen dat we dachten “wat vreemd”. Zoals continu in de lucht kijken, ontzettend gefixeerd zijn op lichtjes. Maar ja, met elke hond is wel wat. Mar ze ziet dus alles als prooi.
Nu jaagt ze vanaf de eerste dag al op onze katten. Wij dachten dus alleen maar spelen. Maar nu hapt ze ook naar hen.
Nu haal ik me dus vanalles in mijn hoofd. Ten eerste ben ik bang dat we eerdaags een doodgebeten kat in huis vinden. En tweede ben ik bang dat ze het niet af kan leren en wat moeten we dan met haar. Dan wordt ze dus alsnog ingeslapen als we haar niet kunnen houden. Dit is wel het laatste dat ik wil.
Het tolt in mijn hoofd van allerlei rampscenario's. Woensdag ga ik bellen met een gedragstherapeut en misschien heeft die nog wel goede tips want ik weet het eventjes niet meer.
Carmen