Ongerust

  • Carmen

    Ik ben ontzettend moe maar ik kan niet slapen. Ik maak me nml. een beetje ongerust over onze nieuwe aanwinst.

    Basha (w.s. kruising whippet/stafford) heeft ons aardig laten schrikken. Ik was met haar aan het wandelen dook ze opeens het struikgewas in, er vliegen een paar vogels weg, en madam komt terug met een doodgebeten waterhoen in haar bek die ze trots aan mijn voeten ligt. Ze kan jagen als een prof. We denken dus dat ze een hondje is geweest van een jager of een stroper. Nu waren er al verschillende dingen dat we dachten “wat vreemd”. Zoals continu in de lucht kijken, ontzettend gefixeerd zijn op lichtjes. Maar ja, met elke hond is wel wat. Mar ze ziet dus alles als prooi.

    Nu jaagt ze vanaf de eerste dag al op onze katten. Wij dachten dus alleen maar spelen. Maar nu hapt ze ook naar hen.

    Nu haal ik me dus vanalles in mijn hoofd. Ten eerste ben ik bang dat we eerdaags een doodgebeten kat in huis vinden. En tweede ben ik bang dat ze het niet af kan leren en wat moeten we dan met haar. Dan wordt ze dus alsnog ingeslapen als we haar niet kunnen houden. Dit is wel het laatste dat ik wil.

    Het tolt in mijn hoofd van allerlei rampscenario's. Woensdag ga ik bellen met een gedragstherapeut en misschien heeft die nog wel goede tips want ik weet het eventjes niet meer.

    Carmen

  • marjolein

    wat vreselijk carmen

    ik kan me voorstellen dat je ongerust bent

    ik zal voor je duimen dat er een oplossing is

    knuffel van mij en de fretjes

    ps mijn hond zit ook in zo'n situatie hij heeft een ziekte waardoor zijn lijf andere dingen doet dan hij wil

    wat er gaat gebeuren als dit verder gaat weten we niet maar het kan ook zijn dat hij ons of de andere dieren gaat aanvallen

    gelukkig is er misschien aan jou hond nog wat te doen dat hoop ik echt voor je

    als je wilt wil ik mijn bach bloesem remedie boek ook wel eens openslaan voor je

  • Carmen

    Hoi Marjolein,

    Ik wacht eerst even de reaktie van de gedragstherapeute af. Maar misschien is die Bachbloesem zo'n gek idee nog niet. Ik hou jullie op de hoogte.

    Carmen

  • ineke a

    Hoi Carmen,

    Ik ben bang dat Basha, als ze echt van een stroper is geweest, zal blijven jagen en dat je dat er met geen mogelijkheid meer uit krijgt. kan de andere helft niet iets van een jachthond zijn? Dan heb je nl een zgn lurcher in huis. Succes, groet Ineke A

  • Patricia

    Hoi,

    Wacht eerst even af wat de gedragstherapeut zegt, maar ik ben bang dat dit gedrag er niet meer uit te krijgen is. Als dit zo is kijk dan eerst of je Basha kan herplaatsen ergens waar geen huisdieren zijn.Buiten kan evt gebruik worden gemaakt van een snuitbandje, niet leuk natuurlijk, maar als het echt niet anders gaat. Je kan zelf adverteren (goed uitkijken natuurlijk) of informeren bv bij de landelijke herplaatsingsdienst voor huisdieren,te vinden op honden.startpagina.nl. Indien echt nodig hebben zij misschien ook een gastgezin. Raak in ieder geval niet gelijk in paniek, dit is helemaal niet nodig. Ik wens je veel succes.

  • saskia m

    wacht inderdaad gewoon even af wat de gedragtherapeut zegt.

    maar veel gedrag is afte leren met een beetje wil,ik weet nietr welke leeftijd hij is enz.

    kun je erachter komen waar hij vandaan komt en of hij inderdaad met een stroper of jager heeft gewerkt is altijd makkerlijk en prettig om te weten je zit nu maar te gissen.

    we horen wel wat de therapeut gezegd heeft,succes.

    saskia

  • marjolein

    dat lijkt me wel slim

    nou mail me iniedergeval mocht je het nodig vinden goed?

    heel erg veel succes en ik duim nog steeds

    groetjes marjolein en de fretjes

  • Carmen

    Ze is inderdaad w.s. een kruising whippet. (maar wat is een lurcher?).

    Ik heb vrij veel met honden getraind, weet dus ook dat als ze echt geleerd heeft om te jagen dat het erg moeilijk is af te leren. En elke dag dat zij het nog doet is een risico voor de katten. Dat maakt het zo moeilijk. Ik heb er nog steeds buikpijn van.

    Maar ik ga er helemaal voor. Heb het antwoordapparaat v.d. gedragstherapeute ingesproken en hoop dat ze morgen terugbelt.

    Het is zo'n lief hondje, en ze wordt er onzeker van, want we straffen (verbaal) het slechte gedrag en belonen goed gedrag, maar dit heeft nog geen enkel effect. Ze snapt niet wat ze fout doet.

    Met de feestdagen is ze meegeweest naar mijn ouders en schonouders daar waren geen katten. Die waren helemaal weg van haar want daar gedroeg ze zich perfect. Het is verder een aanbiddelijk, lief, probleemloos hondje.

    Ik hou jullie op de hoogte!

    Carmen

  • ineke a

    Hoi Carmen,

    Een lurcher is een kruising tussen een jachthond en een windhond, worden vaak door stropers gebruikt. Die jagen dan ‘s nachts met lichtbakken. De hond moet dan het wild opjagen, die verstijft als het in de straal van de lichtbak komt, en dan gemakkelijk geschoten kan worden. Volgens mij lijkt dit aardig op jouw verhaal. Doe dus voorzichtig met de katten, want alles is een prooi voor zo’n hond. Succes bij de gedragstherapeut. Groet, Ineke A

  • Carmen

    Ik denk wel dat ze dat is. Ze kijkt continu in de lucht, heel vreemd. En is helemaal geobsedeerd door de zaklamp. Dan is ze niet meer te bereiken. Alle puzzelstukjes vallen in elkaar zo. Bedankt, Ineke.

    Desondanks heb ik het gevoel dat ze in huis wat rustiger wordt (iets). Ik ben nog niet teruggebeld door de therapeute maar bel er zelf zo even weer achteraan.

    Carmen