Jamahl bang voor vuurwerk???

• Gandr

Ja hij is niet zozeer bang hoor… Meer schijtbenauwd! Hij begon vanmiddag er al mee. Wilde ineens niet meer lekker rustig slapen terwijl ik boodschappen ging doen. Hij wilde mee, ging voor de deur pieperen om mee te kunnen… Ik nam hem dus mee, moest naar een dierenzaak en daar mag hij mee naar binnen, dus geen probleem. Hij rende als een blinde over straat… Toen dacht ik nog, nou die had hoge nood! Maar dan had hij bij de eerste boom al een plas gedaan… Stom natuurlijk dat ik dat toen niet bedacht.

Vanavond wilde hij weer heel erg graag naar buiten. Stond te pieperen, en aangezien het uitlaat tijd was dacht ik dus dat hij moest plassen…… Niet dus. Buiten eenmaal de deur goed gesloten rende hij als een blinde hond door de straat helemaal tot het einde. Bleef staan, keek in het rond en na een tel of vijf zette hij het weer op een rennen. Weer tot het volgende einde van de straat. Bij een parkeerplein aangekomen rende hij even wat rondes, keek om zich heen en heeft er vijf minuten verduft in het niets gekeken, totaal bewegingsloos… (Absance?) Vervolgens rende hij weer terug en wilde over een muurtje springen! Ik wist dat nog te voorkomen en hij rende weer verder tot de eerste afslag. Bleef weer een tel of wat verduft in het niets kijken om vervolgens weer door te rennen… Op een gegeven moment bleef hij heel lang op een hoek van de straat staan en bewoog niet. Ook geen contact mee te krijgen… Na een minuut of tien besloot ik dan maar het initiatief te nemen en hem weer naar huis te loodsen. Thuisgekomen wilde hij eigenlijk in de bench kruipen, maar vond dat toch te benauwend en koos toen voor een kleine ruimte tussen mijn ijskast en computer. Nu is alles weer rustig en is hij op de bank gaan liggen. Ik weet niet wat Jamahl's ervaringen zijn met vuurwerk, maar erg goed zijn die niet geweest. Hij is zeker weten tenminste 1 keer tijdens het grote vuurwerk gebeuren buiten geweest, omdat Juno dit ook heel sterk heeft. Het vluchten nar buiten tijdens het geknal bedoel ik. Ze wil dan ook gewoon maar 1 ding en dat is wegrennen van al dat geknal. Ze is er erg bang voor en ik weet dat ze tijdens de decembermaand buiten gelopen heft omdat ze aan het einde van deze maand in het asiel gebracht is. Dus die ervaring van haar is ook niet al te best…

Ik weet gelukkig hoe ik dit snel kan indammen, maar ik bereid me dit jaar maar even voor op een hond die stijf zal staan van de angst en mogelijk in een epileptische aanval zal schieten. Morgen maar even aan de dierenarts vragen hoe ik dat voorkomen kan…

Groetjes enne, ik hoop een kalm nieuwjaar voor de diertjes.

Gandr & beestjes

• Elsa

Hallo Gandr,

Fijn he…. zo een bange hond !

Ik weet er echt alles van, want zo erg als Steffy het heeft heb ik het nog bij geen een hond gezien. Ze wil niet eens meer naar buiten ! Als ik haar riem al pak dan

plast ze snel op de gang zo van ; nu hoef ik toch helemaal niet meer naar buiten !!!

Nou ja we hopen mar dat het een beetje rustig blijft…..

Groetjes van Elsa, o ja nu heb je ook mijn e-mail adres weer !

• Gandr

Inderdaad! ;-)

Groetjes enne een rustige jaarwisseling! Ook voor de beessies.

Gandr & beestjes

• Bettina

Hoi Gandr,

Nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Leuke naam hoor, als ze maar luisteren he. Bij deze heb je nu ook weer mijn emailadres, omdat je alles toch kwijt was?

Binky is nog steeds bij ons hoor, Patrick heb ik nu helemaal aan mijn kant.

Het vrouwtje van Binky vergeet door haar medicijnen (bijna) alles, dus hij vindt dat we het niet eens moeten proberen om Binky te laten wennen bij haar. Yes!!!!!!!!!

Volgens mij moest je erg hard achter je nieuwe aanwinst aan rennen? Heb ik gelijk of niet? Goed voor de conditie toch.

Ik bel je nog wel even,

Groetjes Bettina

• Daphne

Hi Gandr,

Ik heb ergens gelezen dat als honden bang zijn dat je ze rustiger kan krijgen door een glaasje advocaat of jenever te geven. Ik weet niet of je daar Jamahl rustiger door krijgt. Even proberen zou ik zeggen!!

By the way wat een mooie naam heb je je Am. Staff gegeven.

Het was even afwachten bij Aruna ik dacht dat ze ook zo bang zou zijn als Jamahl. Maar ze gaat er gewoon bij kijken. En ze vindt het allemaal zo interresant.

Ik wens jouw en de beesies een gelukkig en rustig nieuwjaar

Groetjes Daphne, Aruna, Flappie, Nijntje en Snuffie

• Gandr

Oei Daphne, dat van advocaat of Jenever dat lijkt me geen goed idee, daar de alcohol de hartslag van de hond versnelt en ze kunnen er een “hartaanval” van krijgen. En aangezien Jamahl al een lekkend hartklepje heeft, lijkt me dat dus niet zo briljant. Nee, ik heb gewoon een plek gemaakt waar hij mag wegkruipen, dan waant hij zich veilig. Werkte bij Juno ook erg goed en die gaat nu meteen de schuil“kelder”bench in als ze het eng begint te vinden. Dan moet ik de deur sluiten van de bench en ze geeft geen kik meer en gaat zelfs dan liggen slapen.

Ik ben nu eigenlijk meer bezorgd over de epilepsie van Jamahl dan over zijn angst, want daar krijg ik hem met deze leeftijd ook nog wel overheen.

Maar bedankt voor de tip. Ik heb de dierenarts gebeld en kan een valium zetpil toedienen als hij een aanval krijgt die langer dan 10 minuten duurt. Dus op dat gebied ben ik ook weer gerust gesteld.

En Elsa, heel fijn joh. Inderdaad als de vorige eigenaar niet eens kan herinneren wanneer medicijnen toe te dienen, dan is het geen veilige plek. Want in de verzorging van een dier kan een mens nog zoveel vergeten, maar er zijn een aantal dingen die niet vergeten kunnen worden. Ik hoop dat je veel plezier mag hebben van je hond…

Iedereen een kalm en rustig nieuwjaar toegewenst enne, hou je beessies in de gaten oké?

Groetjes,

Gandr & beestjes