nieuwe fretten

• gep

Beste mensen allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst.

Ik heb het volgende probleem,we hebben sinds een paar dagen twee nieuwe fretjes erbij en dat is heel leuk maar nu is het zo dat een van onse fretten het niet zo leuk vindt,teminste hij valt de nieuwkomers echt aan terwijl de ander het allemaal wel best vind.De nieuwe fretten zijn bijde vrouwtjes en onze fretten zijn een man en een vrouwtje en je begrijpt dat ons mannetje dus problemen geeft.

Nou zal het allemaal wel goed komen maar moet ik ze gewoon hun gang laten gaan en uit laten vechten wie de baas is of wat? volgens mij doet hij ze echt pijn en dat vind ik niet normaal en tot hoever moet je dat laten gaan,kan iemand mij wat tips geven? Alvast bedankt Gep.

• marjolein

de eerste tip is heb een beetje geduld

sommige fretten hebben er wat moeite mee als er een nieuwe in de groep komt

laat de twee nieuwe fretjes even een tijd apart zitten en wissel slaaplappen en poepjes uit zodat hij aan de geur kan wennen

laat ze de eerste week tot twee weken nog niet samen spelen maar wel zo dat ze mekaar kunnen zien

ik weet niet of het mannetje al gecastreerd is maar zo niet dan kan dat ook de oplossing zijn

ik heb ook zo'n eigenwijs die moeite heeft met andere fretten maar na veel geduld ging dat ook over en zitten ze weer lekker met zijn 6en in het hok

mocht je er nu nogsteeds niet uitkomen kan je altijd mailen

ferretworld6@hotmail.com

groetjes marjolein en de fretjes tijger rups saru simba gizmo en tim

• gep

Bedankt voor je tips marjolein dit ga ik zeker proberen ik heb wel een boekje over fretten maar dat kon ik zo gauw niet vinden.Ik zal de kooien tegen elkaar zetten,dan kunnen ze elkaar zien. Ik laat de andere drie Ukkie,Lizzy en Dinky wel samen spelen en als ik Trippel dan laat lopen dan doe ik de nieuwe twee wel even terug dan kunnen ze elkaar wel besnuffelen maar niet bijten en dat met die lappen zal ik ook eens proberen.Nou wens me maar suczeven.Doei groetjes gep en je weet wel.

• marjolein

dat is het probleem he fretten gaan niet via het boekje (ik heb alle boeken die hier te krijgen zijn en toch staat er niks in waar ik werkelijk wat aan heb ;-)

heel veel succes gewenst met het stel

hopelijk gaat het straks net zo goed als hier (even afkloppen)

groetjes marjolein en de monsters

• Andre

Hallo …Weet iemand nog een goed tehuis voor een aantal fretjes..Zijn hier gedumpt..en willen graag een goed tehuis, zodat ze wat socialer kunnen worden..

Als je iemand weet mail me dan ff..