quincy kan helaas niet mee

• saskia m

het ergste wat me had kunnen overkomen is vandaag gebeurd,de eigenaar van ons nieuwe huis heeft spontaan besloten dat ik maar twee honden mee mag nemen,ik heb er drie jameela,quincy en zaco dus een gigantische probleem.

ik heb geen keus ik moet er nu gaan wonen,deze huur is te hoog en bovendien heb ik het contract al getekend en deze huur opgezegd.

de honden waren afgelopen dagen bij mijn ouders omdat het hier nu zo bende is door de verhuizing dit ging gelukkig prima toen ik mijn moeder vanmorgen belde werdt er gelijk gezegd laat jameela maar hier,maar jameela hangt aan mij ze wou niet met gandr mee na texel dit bewijst genoeg,afgelopen dagen het ging goed maar we zagen dat ze niet echt gelukkig was maar omdat wij dagerlijks kwamen en de pups bij haar waren accepteerd ze het,ik kon het niet over mijn hart krijg om haar achter te laten bij me ouders ze zou weg kwijnen diep ongelukkig worden.

er bleven er dus twee over zaco zijn wij allebei erg dol op die hangt erg aan michel en mij,quincy was wat minder die vindt altijd alles maar best,dus is quincy de gene die is achter gebleven bij mijn ouders.

het was een rot beslissing we moesten en zelf kon ik de knoop niet doorhakken uiteinderlijk zei mijn moeder laat quincy maar hier,met tranen na huis gegaan drie weg brengen en met twee terug komen is vreserlijk.

thuis gekomen me moeder gebeld quincy had niet eens door dat jameela en zaco weg waren hij vermaakte zich prima met de twee honden van mijn ouders,mijn moeder belde net op dat lyka de teef van mij ouders jaloers was ze begon te blaffen zodra quincy en rambo de reu aan het spelen waren maar ze besloot toch maar mee te spelen.

we gaan nu zo snel mogerlijk op zoek na een woning waar ik alle hondjes mee mag nemen dan komt quincy weer terug bij ons maar hij is nu veilig en wordt goed verzorgt en we zien hem nog bijna dagerlijks dit is toch een schrale troost.

ik mocht van gandr ook een van de hondjes na haar toe brengen,maar het is zo ver weg ik zie hem dan laten we zeggen eens in de maand of twee maanden het was lief aangeboden maar ben blij dat het zo is gegaan.

nu heb ik quincy ergens anders onder gebracht maar ik blijf zijn baasje ik draai op voor alle kosten en hij blijft op mijn naam staan en hoperlijk kunnen we hem zo snel mogerlijk weer in ons gezin toevoegen.

saskia

• kweetnietmeer

Dat lijkt me echt vreselijk. Ik zou geen dag zonder een van mijn huisdieren kunnen. Ik krijg op vakantie al heimwee. Het worden echt een beetje je kinderen.

Ik hoop dat jullie snel weer herenigd worden.

Angelique

• martine

Als ik jou was zou ik daar eens werk van gaan maken! Ik begrijp uit je verhaal dat je partikulier een woning huurt, dus niet via een woningbouwvereniging. Toch ga ik er wel vanuit dat er een huurcontract is. Als daar geen voorwaarden over de dieren instaan, kan hij niet van de ene op de andere dag beslissen dat jij een van je honden niet mee mag nemen. Bovendien is het belachelijk, wat is nou het vreselijk grote verschil tussen 2 honden of 3? Zou nogal leuk worden, komt ie je volgende week vertellen dat je ineens maar twee katten mag hebben of dat knaagdieren niet toegestaan zijn. Ik zou als ik jou was voor de gein eens op zoek gaan naar een buro voor rechtshulp ofzo, want volgens mij kan dit niet, tenzij er voorwaarden over het houden van beesten in je huurcontract staan. Als je hond tot die tijd bij je ouders kan blijven is dat prachtig, maar als je straks nog een keer moet gaan verhuizen lijkt me ook niet echt ideaal. Verhuizen is niet het goedkoopste wat je kan doen. Laat staan dat je het dan nog een keertje doet op korte termijn. Misschien vind jij het niet erg om te doen, maar ik vind het vreselijk. Ik ben zelf in 5 jaar tijd 5 keer verhuisd, niet voor de lol maar zo was de situatie nou eenmaal. We wonen nu eindelijk in een laagbouw met tuin en eigen schuur, onze eigen brievenbus en genoeg slaapkamers. Ik heb echt besloten dat ik de eerstkomende 10 jaar niet meer ga verhuizen, want wat verhuizen betreft heb ik mijn portie stress wel gehad. Dus laat je niet op je kop zitten. Je kan er nu gewoon gaan wonen, maar ik zou toch eens gaan kijken wat mijn mogelijkheden waren. Misschien kan je je hond dan weer wat eerder thuis hebben.

martine

• Lara

BALEN!

Had die vent je niet eerder kunnen waarschuwen? Dan was je er dus niet aan begonnen!

Ik ben het met Martine eens dat je eens bij een rechtswinkel moet vragen of dit wel mag!

Lara

• Anna

Hoi Saskia,

Wat rot zeg! Dat is nog zachtjes uitgedrukt. Maar ik snap het niet helemaal. Had jij van tevoren al tegen de huurbaas gezegd hoeveel honden je had. Zo ja, dan kan hij dat toch niet zomaar terugdraaien?

Wat ik wel fijn vind is dat 1 van de honden bij je ouders terecht kon. Stel je voor dat dat niet zou kunnen. Dan had je een nog groter probleem gehad. Oke, hij is nu niet bij jou/jullie, maar hij heeft het wel goed en wordt goed verzorgd!

Succes

Anna

• Gandr

Het is inderdaad een echte typische particulieren manier… Contract getekend weten dat de nieuwe huurders niet meer terug kunnen en dan lekker gaan pressen. Ik weet het precies ik heb zelf 6 maanden van een particulier gehuurd. Echter, particulieren huur valt niet geheel onder dezelfde regels als die van de woningbouw… De meeste particulieren verhuurders nemen geen dieren op in het contract daar ze er dan altijd kunnen zeggen dat de dieren niet toegestaan zijn. Daarnaast zijn dieren bij vrijwel alle particulieren verhuurders niet toegestaan. Begin je echter een procedure tegene en particuliere huurbaas, weet dan wel dat deze jou in de tang heeft. Ze weten namelijk dat de huurmarkt krap is en dat hun huurders moeilijk zitten. Ze hebben vaak geen andere keuze. Dát is het crusiale item dat hier dus ook speelt. Huur in de oude woning is al opgezegd. 1 Week moet nog bij betaald worden daar ze dan nog gebruik maken van het huis, maar de sleutel wordt ook steeds maar uitgesteld van het nieuwe huis… De paniek wordt dus groter… De toestand nijpender en dan slaan ze toe. Echter er is een manier om hier wat meer info over in te winnen. Dit komt niet van de rechtswinkel maar van de vereniging tot bescherming van particuliere huurders. (Ik heb ooit zo'n krantje in de bus gehad toen ik particulier huurde en ja, stom dat heb ik toen weggekeild… Kende Saskia toen ook nog niet…) Maar die is er dus. Ik vermoed dat het adres van deze veriging wel via de rechtswinkel te verkrijgen is…

Ik was zelf ook in alle staten toen ik het bericht hoorde van Saskia… Wat een………. ja…. Ik wilde hem zelfs zelf bellen en de zaak bepleiten, echter dan zou ik voor Saskia mogelijk de zaak er niet beter op gemaakt hebben.

Kijk en op zulke momenten baal ik dan dat ik helemaal op Texel woon………

Saskia, je weet het, je kan echt op me rekenen… Ik wens je toch nog het beste toe.

Dat alles toch maar snel op zijn pootjes terecht mag komen.

Groetjes en heel veel sterkte,

Gandr & beestjes.

• ineke a

Hoi Saskia,

Wat een *#@**$#@ zeg, die vent, en wat een moeilijke beslissing voor jullie. Het leek zo ideaal. Misschien vindt hij binnenkort kinderen ook niet meer goed? Ik zou er werk van gaan maken als ik jou was, heel veel sterkte, Ineke A