hamster

• anoniempje

mijn hamster die knaagt echt alles kapot.

ik kan nog geneens mn hamster opakker anders bijt i.Ik wil mn hamster kwijt niemand wilt hem natuurlijk wat moet ik ermee doen ?????????

• Gandr

Waar zit je?

Gandr & beestjes

• monique

soms kan je bij een dierenwinkel raad plegen of verkopen!

• Gandr

Ik heb al een bericht verzonden dat de hamster bij mij zijn laatste dagen kan uitzingen. Verkopen aan een dierenwinkel lijkt mij geen oplossing, daar hamsters notorius zijn voor hun slechte humeur. Je moet met ze kunnen omgaan… Ik persoonlijk vind het dan ook geen huisdieren. Het zijn nachtdieren notabene…

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Irma G

Hoi.

Volledig met je eens , maar persoonlijk vindt ik het wel leuke huisdieren maar ik ben dan ook een nachtbraker dus ik zie ze dan veel.

Maar ik vindt het absoluut geen huisdieren voor kinderen want die storen ze vaak als ze liggen te slapen en die pakken ze steeds op en daar kan je een hamster dus vals mee krijgen.

Ik heb zelf al jaren hamsters en die beestjes zijn heel lief en rustig altijd geweest .

We hebben zeer grote kooien waar ze flink in kunnen scharrelen en we laten ze met rust .

Wel kijken we vaak naar ze voor de ruitjes .

Mijn ervaring is dat je zo ook een leuke band met ze kan krijgen en dat ze dan reageren op je stem enzo.

De laatste hamster die ik had werdt altijd even wakker als mijn man thuis kwam dan moest hij haar gedag zeggen en dan ging ze weer slapen .

Groetjes Irma

• Bettina

Hoi,

Mijn buurvrouw (26jr) had een hamster voor zoontje (3jr) gekocht, maar ze vond er zelfs niets aan. Ze kwam er achter dat een nacht dier was en vond het toen nog stommer. Ik wilde graag een hamster, dit wist ze en als ze op vakantie gingen mocht ik er op passen. Ze was eigenlijk van plan om hem (om het zomaar te zeggen) in de vuilnis te gooien, zodat ze er vanaf was. Gelukkig hoorde ik dit en stelde voor om hem aan mij te geven, dus zo doende heb ik nu een hamster. Gelukkig kreeg ik alles erbij voor niets, ze was al lang blij dat ze van af was.

Een vriendin bezit ook een hamster, die verzorgt hem bijna tot nooit ze hoopt gewoon dat hij vanzelf dood gaat. Soms geeft ze hem/haar dagen niet te eten en te drinken, in de hoop van….. . Dit doet ze alleen wanneer haar kinderen bij haar ex zitten. Haar goudvis heeft het ook zwaar te verduren, deze wordt verschoond als het al erg stinkt. Er zit niet altijd groen in de bak. Als de bak schoon is doet ze koed water in de bak zo uit de kraan terwijl de vis erin zit. De steentjes doet ze ook pas in de bak als de vis erin zit, de vis moet maar uitkijken, zegt ze. Tevens zit hij een te kleine bak ik heb weleens tegen haar gezecht dat hij een grotere bak moet maar daar gaat ze niet op in. Ik had gevraagd of ik de dieren mocht hebben, maar Patrick is het hier niet mee eens hij vind dat we al genoeg dieren hebben op dit moment. In de toekomst mag ik wel vissen hebben, maar 1 hamster vind hij genoeg.

Groetjes Bettina

• Channah

Hallo Bettina,

Kan jij nog vriendin zijn met iemand die haar dieren moedwillig verwaaarloost? Wat een gemeen mens, zeg! Ik zou haar aangeven bij de inspectiedienst van de Dierenbescherming (telefoonnummer heb ik wel voor je), en in ieder geval alle vriendschapsbanden met haar verbreken.

En wie is Patrick? Je vriend? Je bent toch een zelfstandige vrouw, en je laat je toch niet zeggen wat je wel of niet mag, dacht ik zo? Belachelijk, dat dit soort kerels nog bestaan, die zeggen dat je, naaast die ene hamster, in de toekomst wel vissen MAG hebben. Dat bepaal jij toch zelf?

Bettina, kies voor jezelf, en voor de dieren, die jij zo'n warm hart toedraagt. Dat kan best moeilijk zijn, maar het is wel de enige manier.

Groeten van Channah

• Channah

Zo, Anoniempje, een echte dierenvriend(in) ben je niet. maar je ziet, dat je hier een hele discussie op gang brengt.

Het zou handig zijn, als je even vertelde, waar je woont, zodat mensen in houwe regio kunnen reageren, en jouw hamster in ieder geval een goed leven krijgt.

Channah

• Bettina

Hoi Channah,

Nu even een berichtje van Patrick zelf (voor de duidelijkheid: ik ben de echtgenoot van Bettina). Ik weet het niet, en misschien ligt het wel aan mij maar wij zijn getrouwd (echt waar) Dit betekent dat WIJ dingen SAMEN doen. Nu gaat dat niet alleen over het huishouden maar ook over de aanschaf van dieren. Wij wonen leuk maar ook weer niet te groot. Nu hebben wij 2 honden, 2 vogels en 1 hamster. Dit is erg leuk maar aangezien mijn werk een groot gedeelte van mijn tijd vergt kan ik niet altijd mijn verplichtingen nakomen in het huishouden. Dit betekent ook dat Bettina harder moet werken in het huishouden. Alhoewel zij dit niet erg vind denk ik ook wel aan de belasting die het haar geeft. Meer dieren vind IK dus niet kunnen en aangezien we binnen afzienbare tijd ook een baby willen wordt het alleen maar drukker. Dus NEE (helaas…..)

Groetjes Patrick

• Gandr

Oei Channah… Gelukkig weet Petrick van Bettina niet dat ik een heleboel dieren heb en dat de belasting eigenlijk niet eens zo groot is, als je maar incalculeert. Ik werk per week 32 uur, heb vroeger zelfs meer uren gedraait, maar dat kan in deze lijn van werk helaas dus niet, en ik heb nu dus 13 dieren, vroeger waren dat er zelfs over de 40! Dus ehm Patrick, ik ben het met Channah eens. Ik denk dat jou vrouw voor haarzelf wel kan uitmaken wat ze aankan en wat niet. En wat is nou in hemelsnaam de verzorging van een hamster? Die bak schoonmaken? Vijf tot tien minuten werk… Dat voer erin zetten? Mogelijk 1 minuutje… Och ja, je moet tegen het diertje praten natuurlijk anders vereenzaamd het… Nou geef dat een half uurtje… Zwaar hoor. Sorry ik kan dat dus niet in passen bij het beeld. En dan wel een kind willen hebben… Nou ik hoop maar dat die dan niet teveel tijd gaat vragen, want dant is dat misschien ook wel te belastend voor Bettina… Jeemig wat een bekrompen gedachte, ze mag ondertussen wel negen maanden met een kind in haar buik rondlopen, in de laatste maanden steeds naar de toilet moeten omdat het kind op de blaas gaat rusten, maar dat is niet belastend… Sorry hoor… Ik vraag me toch wel af hoe jij je vrouw ziet… Kan er echt niets aan doen, maar ik vind het dus echt weer typisch een vent om zo uit de hoek te komen…

Groeten,

Gandr & 13 BEESTJES!!!!!!