wondervoer

• marjolein

hallo allemaal

hier even een tip voor iedereen (met niet te veel honden en katten ;-)

mijn 2 kattenmonsters kovu en saraby hadden eerst heel vaak diaree

nu sinds een maand ben ik overgestapt op het beste kattenvoer wat er te krijgen is

hills

wat een wondervoer na twee dagen nooit meer diaree gezien en na een week begonnen ze te glimmen!

ze zien er nu allbij uit alsof ze in de was gezet zijn

echt helemaal geweldig

oke het is niet erg goedkoop maar als je het vergelijkt met bv wiskhas dan scheelt het per jaar heel veel geld

met een zak van 5 kilo doe ik makkelijk 2 maanden

ze krijgen per kat maar 50 gram per dag

ik moest even kwijd wat voor wonder voer dit is

en ik raad het ook iedereen aan het is echt geweldig

laatst kwam er iemand in de dierenwinkel waar ik werk met een hele mooie hond die ook zo mooi glom en er prachtig uit zag

hij had zijn hele leven op eukanuba gezeten (zelfde kwalitijd als hills) ik dacht die hond is nog maar 2 jaar oud bleek hij niet al 12 jaar oud te zijn!

groetjes marjolein (die nog steeds vol verwondering naar haar katten zit te kijken)

• margali

Hoi Marjolein,

leuk om te horen. Ik heb al vaker op het prikbord laten merken dat ik heel veel vertrouwen heb in hoog kwaliteitsvoer voor dieren. In mijn geval voor m'n katten. Ik heb 3 katten met medische problemen. Het heeft heel veel geduld en gezoek gekost, maar dank zij hun dieten zijn ze allemaal klachtenvrij, en zonder medicijnen. En daar ben ik net als jij heel erg blij mee, en vaak zit ik inderdaad verheerlijkt en verwonderd te kijken terwijl ze eten. Geniet maar! En zorg ook zo goed voor jezelf.

groeten

margali

• Irma G

Hoi.

Ik ben het volledig met je eens over het voer.

Zoals waarschijnlijk al een aantal mensen weten had mijn vorige kat Aids .

Toen ik te horen kreeg dat hij ernstig ziek was ben ik gelijk overgeschakeld op Iams , dat was zo'n 8 jaar gelden en toen was er nog niet zo heel veel keus op het gebied van kwaliteits voer voor katten.

Ik ben er van overtijgt dat doordat mijn kat vanaf toen enkel Iams kreeg hij nog zoveel jaar langer heeft kunnen leven.

Hij was 2 toen hij ziek werdt en hij is 8 jaar geworden en dat schijnt toch wel uitzonderlijk te wezen.

Groetjes Irma

• Jennifer)

Hoi allemaal

Ik zit er ook aan te denken om over te stappen op

dit wondervoer, alhoewel m'n katten nu al glimmen als spiegeltjes,

gewoon op de whiskas en felix.Maar wat ik niet snap is dat een hele

boel mensen zeggen : ze hebben er ook minder van nodig.

Qwa vitamine en mineralen misschien wel ja, maar zit een kat

er ook sneller vol van? Heeft hij minder honger door dit hoge kwaliteitsvoer?

Dat kan ik me niet voorstellen. Maar nu ik jullie verhalen zo hoor, ga ik het denk

ik toch maar eens proberen. Hopelijk lusten ze het ;-)

Groetjes Jennifer

• margali

Dag Jennifer,

niet alleen hebben ze er minder van nodig….ze hebben ook veel minder ontlasting: er wordt veel minder afval geproduceerd om het zo maar te noemen.

Alles wat het bekkie binnengaat, wordt beter opgenomen en verteerd.

groet

margali

• Elsa

Ja geweldig he !

Ik heb dan wel geen katten maar alleen een hond, en die heb ik al venaf puppy op de Eukanuba, en ze glimt als een een spiegel.

En dat vind ik toch altijd een goed teken, fijn dat je een goed soort voer voor je katten hebt gevonden.

Groetjes Elsa

• Jennifer)

Hoi Margali,

Ik snap het “ze hebben er minder van nodig” niet.

Wel als het om voedingstoffen gaat, maar niet als het om honger

gaat…Snap je wat ik bedoel. Ik kan mijn katten toch niet

opeens minder brokjes geven, alleen omdat er meer en betere voedingstoffen

in zitten. De honger van mijn katten verandert toch niet, die blijft hetzelfde, of ik ze nou whiskas of hills geef…of zie ik dat verkeerd? :-)

Groetjes Jennifer

• Gandr

ik vind het alleen zo jammer dat het zo schreeuwend duur is waardoor mensen met een minder inkomen dit spul niet kunnen aanschaffen… Daarnaast is het hier op het eiland de Iams alleen via de dierenarts te verkrijgen… En als je dan een keertje in het weekeind onverwacht zonder komt te zitten (Omdat 1 van je honden eens ingebroken heeft in het kastje met de voerspullen of zo…) Heb je een probleem….

Ik ken Iams via mijn zus, die er dus ook bij zweert… Alleen zij moet dus speciaal naar een zaak in Utrecht heen en weer om het te gaan halen… Dus Iams is heel goed spul dat wel, echter voor een huishouden met een laag inkomen praktisch onbetaalbaar. En hier op het eiland alleen te krijgen via de dierenarts… Ja of ergens achterin Den Helder… Ik zou het wel wat vinden als het wat “bereikbaarder” werd voor een grotere groep mensen. Zo ook dus met Eukanuba (of hoe schreef je dat nou???) Goed spul, daar niet van, maar het kost een godsvermogen!

Ik voer mijn dieren Kenner, en ik kan niet anders zeggen dan dat dat ook toch goed spul is… En het kost een aanzienlijk stuk minder.

En ik denk dat ik het zo maar hou… Ik gun mijn diertjes wel het beste, maar dan moet ik dat beste ook wel kunnen betalen…

Voor de rest moet ik wel zeggen, het is inderdaad topspul hoor, Iams en Eukanuba. Dus daar zal je mij niet over horen.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Irma G

Hoi .

Van Iams heb je ook kleine verpakkingen en dan kan je het per week kopen .

Toen mijn vorige kat (Billy) ziek werdt had ik een wao'tje en dat was echt niet veel .

Maar door die kleine verpakkingen kon ik het toen toch doen.

Jennifer , de katten hebben minder nodig omdat het beter vult ze zitten eerder vol van het voer.

In eerste instantie eten ze zich helemaal vol aan het voer als je er net mee begint maar dat is snel afgelopen en dan eten ze echt een stuk minder ervan.

Uiteindelijk is het ook goedkoper omdat je van de “gewone” voeding meer nodig hebt .

Groetjes Irma

• Jennifer)

Bedankt Irma, voor je antwoord. Ik vroeg mij dus inderdaad

af of de katten er ook sneller vol van zitten.

Het is inderdaad best duur, maar ik hoor vaak dat je op de lange termijn

goedkoper uit bent..misschien dat ik het allebei kan geven, whiskas, felix

én hills of iams? Of is dat niet goed? Groetjes