hond meenemen in het vliegtuig

• ans

Wie weet waar je terecht kunt voor informatie over het meenemen van je huisdier met het vliegtuig.

• martine

Misschien heeft Schiphol wel een informatiebalie daarover???

martine

• ans

Dank je wel Martine.

Helaas kan ik daar op een web-site niets over vinden. Ik heb alles al afgesurfd. Misschien moet ik de telefoon maar eens ter hand nemen

h.gr. ans

• Liesbeth

Hoi Ans,

hangt er denk ik meer vanaf met welke luchtvaartmaatschappij je wilt vliegen.

Als ik jou was, zou ik bij hun informeren (heb hier overigens geen persoonlijke ervaring mee).

Ik hoop niet dat je me een bemoeial vindt, maar waarom vraag je dit eigenlijk?

Als het om een vakantie gaat, zou ik er niet over denken om mijn hond te laten vliegen. Een mens kan vaak al niet bevatten wat hem/haar overkomt (luchtdrukverschillen etc.), laat staan een dier.

Als het gaat om een langdurig verblijf in het buitenland, dan ligt het natuurlijk anders. Dan moet je eea echt tegenover elkaar afwegen.

• Elsa

Hallo,

Het hangt er inderdaad vanaf met welke luchtvaartmaatschappij je gaat vliegen,

het is wel bijna altijd zo dat je een plaats voor het huisdier moet reserveren.

De hond gaat dan in een speciale crate, die je kunt huren bij de desbetreffende luchtvaartmaatsch. Hij komt dan onderin de Belly van het vliegtuig, en je moet je wel realiseren dat er daar niemand bij is. Maar er zijn natuurlijk wel pilletjes te krijgen om de hond te laten slapen tijdens de vlucht.

Als je een heel klein hondje hebt dan mag ie soms mee in de cabine, maar er mogen altijd maat twee kleine hondjes mee in de cabine dus als je de derde bent gaat ie alsnog in de buik van het vliegtuig.

Verder moet je wel een maand van te voren naar de dierenarts om het een en ander aan prikken te halen, ze kijken echt of dat wel een maand voor vertrek is gebeurd.

De kosten voor een vlucht naar bijv. Spanje of Frankrijk zullen zo ongeveer komen op een 400,- dat is dan incl. de vlucht en het huren van een crate.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt !

Groetjes van Elsa

• ans

Hallo Liesbeth,

Dank je wel voor het reageren. het is inderdaad voor een langdurig verblijf ca. 6 maanden, hoewel dit dan enkele jaren achter elkaar zal moeten gebeuren. Ik vind dit ook heel moeilijk, maar om hem hier achter te laten vind ik ook niet leuk. Vandaar mijn oproep.

H.Gr. Ans

• ans

Hallo Elsa,

Ook jij bedankt voor je reaktie. Ik ben hiermee al een heleboel verder. Helaas is het niet een korte vlucht maar voor zeker 12 uur. incl overstap. Je begrijpt dat ik niet over 1 nacht ijs ga.

(zoals het spreekwoord luidt) ik weet ook niet hoe de verschillende maatschappijen hier mee omgaan. Zelf denk ik dat dat maar eens via telefonisch moet worden geinformeerd.

H.Gr. Ans

• martine

Ans…ik weet niet waar je heen gaat, maar hoe lang is de quarantaine tijd daar?? In sommige landen is dat heel lang en als je dan voor een half jaar weggaat en je hond voor 2 of 3 maand in quarantaine moet, is het misschien de moeite waard je af te vragen of het zin heeft??

martine

• ans

hoi martine,

leuk dat je weer reageert. we gaan naar Zuid-Afrika en inderdaad ik weet ook nog niet hoe dat daar gaat. Op internet wordt ik niet veel wijzer bij de Zuid-Afrika site's dus!!!!!!!! wie o wie. Ik kan anders ook zelf bij de SA ambassade vragen hoe dit in zijn werk gaat.

Gr. Ans

• Mar

Hoi Ans, als je vliegt met SAA (south african airlines), dan valt je hond onder cargo(vracht) en als alle inentingen heeft gehad en jij bezit daar de papieren van kun je je hond gelijk meekrijgen in zuid-afrika.Als de papieren niet in orde zijn moet hij een maand in quarantaine.

Groetjes van Mar