Trainen hond...

• Gandr

Nou eindelijk ziet het er naar uit dat ik toch wat aan mijn diploma's ga krijgen… Ik ben benaderd door iemand met twee honden (labrador en Jack Russel) met de vraag of ik haar kon helpen in het opvoeden van de honden. Uiteraard, echter, let wel, ik ben geen makkelijke… Ik voed niet zozeer de hond op, ik ga dus ook baas opvoeden… Ja, want daar schort dus inderdaad ook het een en ander aan… Als hondje in huis geplast heeft, halen we hem met de snuit door de ontlasting en dergelijke, we kennen ze wel neem ik aan….

Ik heb beide honden al eens eerder gezien… En de Jack Russel is een behoorlijk alert leuk hondje, die zeer snel de aandacht geeft als je maar een geluidje hebt… Clicker methode lijkt mij dus wel wat voor deze twee. De Labrador is een beetje een lompe tante… Maar ach, dat is de ramp nou ook weer niet…

Ik heb haar ook geen perfecte honden beloofd en ook gezegd dat het niet de bedoeling is dat er alleen tijdens het uurtje dat ik daar ben om over de opvoeding te praten en dus ook te trainen het niet zo moet zijn dat ze dan braaf alles gaan doen maar dat ik zodra ik mijn rug gekeerd heb ze weer vrolijk volgens de oude methode te werk gaat… Want laten we eerlijk zijn, slaan, brullen en dergelijke, het is echt niet nodig, als je maar consequent bent…

Nou ja, ik moet maar eens even gaan opnemen vrijdag hoe groot de “schade” is… Maar ik kan eindelijk weer eens iets in de dierenwereld doen… Ik ben er zelf echt heel blij mee…

Voor nu groetjes iedereen enne, welterusten (het is namelijk al weer na twaalven… Foei, had al in bedje willen liggen… Hihihi)

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Jennifer)

Wat leuk Gandr! Ik wens je er heel veel succes mee,

vooral ook met het baasje, want dat is vaak nog het moeilijkste :-)

Groetjes jennifer