Tandjes wisselen

• Pascale

Hoi allemaal,

Even een vraag over de tandjes wisselen. Wie heeft er voor mij een schema ofzo (als er dat is) van wanneer ongeveer welke tandjes gaan wisselen (van een hond) en hoelang het duurt.

en bij Daisy is er nu een uit, en een zit los. Die ene die eruit is, hoelang duurt het voor daar een nieuwe komt???

En slikken ze de tandjes in???

groetjes Pascale

• martine

Pascale, ik denk niet dat daar een schema voor bestaat, de ene hond zal hier vlugger mee zijn dan de andere. Onze hond begon met ongeveer 5 maand te wisselen weet ik nog wel. Enne, als ze tandjes inslikken, komen ze er vanzelf aan de andere kant weer uit hoor, maar je daar maar niet druk om. Wat eerder zal gebeuren is dat je per ongeluk opzuigt, want ze zijn zo klein die puppytandjes. Ik hoop voor je dat je er nog wel eentje te pakken krijgt, leuk om te bewaren aan een kettinkje misschien?

martine

• Gandr

Hai Pascale,

Ik heb wel een schema uit mijn opleiding van dierenarts assistente, maar ik moet het allemaal even opzoeken. Inderdaad veel tandjes worden gewoon “geconsumeert” zoals ik dat dan noem omdat ze die tijden het eten gewoon even verliezen en dan inslikken… Er is wel een mogelijkheid om ze misschien weer terug te krijgen maarrrrrrreeeeeehm, niet echt frisjes ;-)

Ik zal het opzoekne, dan scan ik het wel in en stuur het je wel toe. Het is inderdaad zo dat de tijden van het wisselen nog wel eens verschillen van hond tot hond. Dus hou je er niet teveel aan vast. Maar de volgorde is vaak wel juist. Hier en daar een enkele uitzondering daar gelaten uiteraard.

Groetjes enne, tandenfee spelen voor je hond??? Hihihi…

Gandr & beestjes

• claudia

Ze hoeven niet de tanden perse in te slikken maar het kan gebeuren. Ik heb mazzel dat ik van mijn tweede hond maar liefst 6 tanden heb gevonden!. Maar van mijn pup heb ik er nog geen 1 gevonden!

Groetjes van claudia