dierengeluiden!!!

• Hans

Wie weet er een site waar fonetisch gespelde dierengeluiden opstaan beschreven??? Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!! Mazzel

• Gandr

Napster. Wolvengeluiden, honden en katten. Het is even zoeken en even wachten tot de juiste personen zich er aanmelden en jij bij hun kan downloaden, maar ze zijn er wel degelijk. Ik had hele leuke geluiden, maar mag dus weer opnieuw beginnen daar mijn computer ongeveer een week of twee geleden besloot maar eens een paar dagen gezellig een baaldag te nemen en daardoor ik dus alles kwijt was… Baaaaaaaaal! Maar goed, als ik weer wat geluiden heb, zal ik wel contact met je opnemen en mijn geluiden naar je doorsturen oké?

Groetjes,

Gandr & Beestjes

• martine

Ik denk dat hij dat niet bedoelt, Gandr. Wat ik ervan begrijp is dat hij die geluiden zoekt maar dan geschreven zoals ze gezegd worden (snappie het nog???). Wij hadden bij Frans vroeger op de middelbare school als we stukjes moesten lezen, ook achter de woorden staan hoe je het uitsprak, daar zijn hele vreemde symbolen voor en dat heet dan weer fonetisch schrift. Krijg je dat haakjes werk en streepjes op bepaalde letters om de klemtoon aan te geven enzo en of je een bepaalde klank door je neus uitspreekt of met een g vanuit je keel. Het komt erop neer dat het letterlijk geschreven wordt zoals je het uitspreekt, maar ik zei niet voor me hoe dat in de dierentaal zou moeten, sorry Hans. Kan je wel vast een mooie vertellen die je gewoon schrijft zoals je hem zegt….

IA!!!! (geintje, jammer dat ik de puntgrootte niet kon veranderen anders had ik het ietsje groter neergezet hihihihihi)

hoop dat je wat vindt, groetjes, martine

• Gandr

Ah Martine… Juist ja… Ik was dus even het fonetische vergeten… Hmm misschien dat ik daarvan wel wat in mijn boeken heb staan… Is geen makkelijke die Hans daar aangeeft… Maar misschien dat we hem wel kunnen helpen toch?

Volgende keer zal ik toch even wat beter moeten lezen. Ik was al enthousiast… Hihihi, ik laat me soms een beetje snel reageren dan.

Groetjes,

Gandr & beestjes