Hoi Nathalie,
Voor zover ik weet ken ik geen site met een hondendagverblijf erop… Echter, ik denk dat ik je wel op een andere manier zou kunnen helpen. Zelf heb ik een opleiding voor dierenasiel-/-pensionhouden gedaan en daaruit weet ik dus wel een aantal zaken.
Het is een beetje afhankelijk van wat jij precies in gedachte hebt, maar ik denk dat ik een ruwe schets ervan wel in mijn gedachte kan maken.
Wat heb je nodig? Een flinke tuin, daar zouden de honden dan in de zomer of als het gewoon mooie weer is, lekker kunnen liggen, spelen en snuffelen. Een auto, zodat je alle honden in de middag kan uitlaten… Want als ze alles in je tuin doen, hou dus echt geen gezonde tuin meer over, daar er zich dan een broedplek gaat opbouwen voor allerlei bacterieën en virussen. Ook is het verstandig om uit te zoeken hoe dit op gebied van Wettelijke Aaansprakelijkheid en verzekering zit, want een ongeluk zit in een klein hoekje en donderstenen onder honden heb je ook altijd wel.
Daarnaast zou ik, als je in een woonwijk woont, toch ook kijken of je buren er wel blij mee zijn dat jij bij jou een dagopvang voor honden begint, want honden blaffen, als er 1 begint doen ze het vaak allemaal… Tenzij je allemaal Basenji's opvangt, die huilen eignelijk meer dan dat ze blaffen en zijn niet gewoon om veel geluid te produceren. Hun stembanden zijn niet in staat om het blafgeluid voort te brengen. ;-)
Opzetten is eigenlijk niet echt moeilijk, het krijgen van een goede naam en bekendheid in jou omgeving, dat is belangrijker. Daarvoor heb je nodig, een beetje handigheid met een computer,scanner als je die hebt voor leuke foto's van spelende honden (ander kan ik je daarmee wel helpen…) en omgang met een goede printer en het juiste programma voor het maken van folders met informatie.
Stel voor jezelf een vaste klantenkring op. Weet hoeveel honden je kan hebben in de dagopvang en leer ook welke honden er gecombineerd kunnen worden met elkaar om te vorokomen dat je steeds gevechten hebt. In principe creër je namelijk een tijdelijke roedel.
Dat is even voor nu aan informatie. Zoek je meer informatie en kom je daar zelf niet uit, laat het me dan even weten door mij te mailen (gewoon op mijn naam hierboven klikken) en ik zal eens kijken of ik je daarmee helpen kan.
Het is een goed idee, wat voor mensen toch ook weer een mogelijk heid schept om hun hond te kunnen behouden als zij onverhoopt voor een baan komen te staan (zoals ik bijvoorbeeld, maar ik heb mazzel gehad…) En je houd hiermee toch ook, zonder dat je het misschien beseft hebt, honden uit het asiel. Heel goed. Misschien heb je interesse om, als je begonnen bent een vermelding te hebben op onze site van PetsVoice? Krijg je ook weer wat bekendheid mee denk ik zo.
Ik hoor het wel.
Groetjes,
Gandr & beestjes