Weet iemand een adres waar je vragen aan Martin Gaus
kan op kan sturen of mailen????
Alvast heel erg bedankt!!!!!!!!!!!!
groetjes Monique
Ik heb geen adres voor je Monique, maar als ik zo eerlijk mag zijn, het is niet Martin Gaus die de verstand van de dieren heeft hoor. Alles wat hij eigenlijk is is een face op de televisie en de vele “door hem geschreven” boeken, maar in feite heeft hij een hele rits mensen die hem alle informatie toespelen… Ik weet niet wat voor een vraag je aan Martin Gaus stellen willen, maar ik zou, als ik jou was hoor, maar dat ben ik maar, mijn vraag eerder aan een dierenarts of een ander iemand voorleggen dan Martin Gaus zelf.
Echter dat is mijn mening en mijn mening is niet zo belangrijk dat het ook de enig geldende is. Ik dacht alleen even, ik waarschuw even voordat je martin Gaus als enige uitweg gaat zien.
Groetjes,
Gandr & beestjes
Hihihihi, Channah en anderen, ik heb zo'n vermoeden dat mijn
“buiten beschouwing” verkeerd is opgevat, of eigenlijk logisch is opgevat, als
negatief dus. Hoe moet je het anders opvatten, mijn fout!
Wie ook de MG-way methodes verzonnen heeft, of wie ook “zijn boeken”
geschreven heeft, dat doet er niet zo toe. Het gaat mij erom dat wat er in die
boeken staat klopt als een bus. Dan heb ik het vooral over hondengedrag, niet zozeer over de lesmethodes. De logica in die boeken is gewoon fantastisch.
Ik vind de boeken echt een aanrader voor elke hondenliefhebber.
Ik ben zelf een paar dagen in lely-stad geweest, bij de MG-hondenschool en heb
les gehad van een van de instructeurs daar. Het was echt geweldig, leerzaam en heel interessant..het kan mij niet zoveel schelen hoe ze aan al deze wijsheid komen, maar het is wel wijsheid. Ook het boek ‘kattenmanieren’ vind ik een aanrader. Ik heb het niet gekocht omdat MG op de voorkant staat maar omdat ik er in snuffelde en er meteen lampjes gingen branden. Ook allemaal zo logisch.
Het gaat niet om de persoon Martin gaus, het gaat erom wat hij verkondigt, al dan niet met behulp van anderen…dat doet er toch niet toe…want wat hij verkondigt is 9 van de 10 keer waar en heel logisch, als je er over na denkt.
En verder vind ik Martin best een leuke man hoor, op mij komt hij erg aardig over.:-)
Hij is ook maar een mens. Er zijn mensen die niet van MG houden omdat ze zijn methodes zielig en hard vinden (ik heb het niet over Gandr) Dit zijn vaak dezelfde mensen die klagen dat hun hond de baas in huis is of nooit luistert, trekt aan de riem of hapt naar de baas. Maar daar iets aan doen vinden ze zielig! En na een tijd moet hond maar naar het asiel, want hij is onhandelbaar. Tja, zo gaat dat..
Een kleine quote uit het boek kattenmanieren (over het zielig vinden van opvoeden)
: "ik heb te vaak te maken met mensen die hun dieren niet echt willen opvoeden, maar hun dieren wel rustig naar het asiel brengen wegens onacceptabel gedrag.
Ik word er nog steeds boos over wanneer ik de beschuldigingen hoor aan het adres van de kat en de excuses en mooie praatjes waarom een opvoeding achterwege gebleven is moet aanhoren. Je voedt je dier op of accepteert het zoals het zich (mis)gedraagt." En zo is het!!! Toedeloe! Jennifer :-)
Hallo Jennifer,
Hahahaha! Ik bedoelde heel wat anders met mijn reactie, dan dat jij bedoelde. Ik vind die Martin Gaus zo'n verschrikkelijk ei, dat als ik zijn hoofd ergens zie, ik mij vol walging afkeer! (Dit is uiteraard zwaar overdreven….)
Wat “zijn” boeken betreft, en zijn opvoed- en lesmethodes: daar weet ik gewoon te weinig van, maar het komt wel deskundig over.
Nou ja, verschil van smaak moet kunnen: bovendien is dit niet een “man-als-huisdier-prikbord”!
Groeten van Channah
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?