Martin Gaus

• monique

Ik wil iedereen even bedanken voor de reacties.

Hij weet gewoon veel over honden en zijn boeken zijn ook heel goed.

Ik wil gewoon zeker weten of het verstandig is om een 2e hond te nemen

voordat we hem hebben en hij straks weer weg moet omdat we te weinig

ruimte hebben ofzo.

groetjes MoniqueAns schreef:

>

> Volgens mij heeft hij een hondenschool en hotel in

> Lelystad.poezengroetjes van Ans.

• Andre

Als die Martin zulke goeie boeken schrijft zal er ook wel instaan hoeveel ruimte een hond nodig heeft..Moet je die man daar mee lastig vallen??..Hij heeft het al druk genoeg met honden te mishandelen..Je kan toch zelf wel nagaan of je genoeg ruimte hebt voor een tweede hond . Straks wil je hem ook nog vragen hoevaak ze moeten eten ,,en hoevaak ze uit moeten , hoeveel kilometer ze moeten lopen.

Volgens mij is dit gewoon een smoes om met die knappe vent in contact te komen…(<>_<>)..

• Channah

Nee, dat vind ik niet, want dan zou ik hem wel leuk vinden. Wolven vind ik prachtige dieren. Ik houd het op een ei!

Heb je het kerstverhaal van Maarten 't Hart in NRC-Handelsblad gelezen? Gaat over een wolf (onder andere). Een vriend heeft het, met illustratie, gescand, en naar mij toegestuurd. Als je het leuk vindt mail ik het wel even naar je toe. Het is wel een groot bestand, dus het duurt even voor het binnen is.

Groeten van Channah

• Jennifer)

Honden te mishandelen?

Een hond als een hond behandelen zul je bedoelen!

Daar heeft een hond recht op!

Daar voelt hij zich het prettigst en veiligst en zeker bij.

Het heeft niets met mishandelen te maken, behalve dan in de ogen van mensen die geen verstand hebben van honden en hun natuurlijke gedrag.

…………………………………………………………………………………………………

• Jennifer)

Ik vind wolven fantastische en fascinerende dieren, dus heel graag, dat stuk uit

de krant. Ik lees zelf nog amper kranten, blader er vluchtig door , laten we maar zeggen, uit zelfbescherming. Het nieuws dat noorwegen van plan is vele wolven af te schieten bv…..dat heb ik per ongeluk opgevangen op het journaal

en nu blijf ik er maar aan denken. Maar goed, als het stuk leuk is zonder “enge”

dingen dan zou ik het graag lezen en zien! Groetjes jennifer

• Channah

Nee hoor, Jennifer, het is niet eng. Het is een satirisch sprookje, met een goede afloop, maar met wat wrange kanttekeningen. Ik heb er vreselijk om moeten lachen, en ik vind het heel knap, als je op zo'n ludieke manier mistoestanden rond dieren aan de kaak weet te stellen. O.K., ik stuur hem: het is een groot bestand, dus even geduld als hij binnenkomt!

Groeten van Channah

• Channah

Hallo Ans,

Het is een zogenaamd traditioneel sprookje, als je begint te lezen, maar met een dubbele bodem. Ik heb het naar Jennifer toegestuurd, en zij mailde mij terug, dat het helemaal niet lang duurde, dat zij het binnen kreeg. Ik stuur het wel naar je toe: volgens mij is het wel aan jou besteed!

Groeten van Channah

• Carmen

Hoi Jennifer,

Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk alleen dat Andre niet weet dat MG een heleboel heeft “bijgeleerd”en de hond heel anders is gaan bekijken en behandelen. Want mishandelen dat doet hij toch al een aantal jaren niet meer.

Carmen

• Channah

Carmen, DEED hij dat dan ……………..?

Groeten van Channah

• Andre

Ik heb 5 honden en als ze iets fout gedaan hadden , moesten ze voor straf naar MG kijken..Dat vonden ze niet leuk..Nu heb ik hele lieve honden en hoef niet meer naar die gozer te kijken..Toch nog wat positiefs van die Gaus..(;-))