kan het niet laten :-)

• Jennifer)

Hoi allemaal,

Ik wil toch even laten weten dat mijn kattenhome-page

helemaal vernieuwd is. Komen jullie een kijkje nemen?

Zou ik hartstikke leuk vinden en de katten ook natuurlijk :-)

Vooral nieuw zijn de katten~engeltjes en het katten mandje.

Doeiiiiiiiiiiii

www.geocities.com/yenou22/jen.html

• Pascale

Ik ga gelijk kijken Jennifer.

groetjes Pascale

• Carmen

Echt heel mooi Jennifer en duidelijke foto's ook. Wat zijn katten toch fotogeniek he. Ze staan (bijna) altijd mooi op een foto.

Wij hebben een kat uit het asiel die niemand wilde hebben omdat ze te lelijk was (tja, wat is lelijk) en als je haar op foto's ziet net een fotomodel.

Carmen

• Channah

Hallo Carmen,

Lelijke katten, en lelijke mensen, bestaan niet.

Wel bestaan er mensen, die niet goed kunnen kijken, of die een bepaald idee hebben hoe iemand of iets er uit moet zien. En daardoor zitten we nu met al die eenheidstypjes, die de straten bevolken, en al die bij de firma's Blokker en Ikea verkrijgbare interieurtjes. Weinig creatief….

Ik geloof niet, dat katten onder hun uiterlijk lijden, behalve dan, dat ze niet uit het asiel gehaald worden als zijnde te lelijk.

Maar mensen lijden wel onder die belachelijke opgelegde schoonheidsnormen: lees de berichten van gisteren “te dik” er maar op na.

Jammer toch, dat al die mooie mensen denken, dat ze aan zo'n door anderen opgelegde eenheidsnorm moeten voldoen?

Groeten van Channah (ook voor die kleine harige schoonheid).

• Jennifer)

Hoi Channah,

Je hebt groot gelijk, elk mens en dier heeft iets

moois en niet speciaal in het uiterlijk. Het is echt zo dat

je in of aan iedereen, dus ook andere dieren, wel iets moois kan

ontdekken…Als je maar verder kijkt dan je neus lang is.Maar ook in Ikea en Blokker is een hoop moois te ontdekken

hihihihi…Maar, lieve Channah, heb je nou al eens op m'n home-page

gekeken? Ik zou het zo leuk vinden om een berichtje van jou in mijn gastenboek

te vinden! Groetjes Jennifer

• Jennifer)

Kan je geen foto naar mij opsturen dan Carmen? :-)

• Gandr

Ja, ik wil wel eens zien dan hoe een “lelijke” kat eruit ziet, want zover ik weet bestaan die niet eens!

Katten, hoe wild en angstig of hoe lief en kroelig, ze hebben allemaal vier pootjes (Hier en daar een ongelukje daar gelaten…) twee oogjes (Zie ook hiervoor…) twee oortjes, een neusje een steertje (Behalve weer de enkele ongelukjes en rastypen daar gelaten) en een vachtje (Ook hier de enkele rassen uitgezonderd) en ze zeggen bijna allemaal miauw, het blijven allemaal kattekoppies! Nou en dan kijkt er 1 ietwat scheler dan de ander… Is die kat daarom minder? Nee hoor, dieren, mensen en planten, ze komen er gelukkig in verschillende formaten, kleuren en vormen en dat is maar goed ook. Wat een eentonige boel zou het zijn als het allemaal hetzelfde was…

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Lara

Katten met een lelijk uiterlijk komen hier en daar wel voor…

Een poes uit het katten-kwartet dat me omringde toen ik een peuter was, had haar naam aan haar lelijkheid te danken, nl. Poekel.

Ze was diep rood-zwart met wat witte aftekeningen die net op de verkeerde plaatsen zaten en ze was fors op ielige pootjes (krom) en had een dun staartje.

Haar uiterlijk was dan niet optimaal, van binnen was ze een superpoes. Waarschijnlijk was ze ooit een boerderijkat geweest, want ze was een onovertroffen jager. Ook had ze duidelijk ervaring met honden. Ze heeft onze colliepup opgevoed en heeft haar jarenlang tegen andere honden beschermd. Een veel voorkomend probleem was de vraag “De hond doet toch niets?” waarop mijn moeder naar waarheid moest antwoorden “Nee, maar pas op voor de kat!”. Zelfs een grote hond die lachend achter haar aan was gestuurd door een onbenul van een baas kwam even later met een forse kras op de neus jankend terug!

Helaas heb ik geen foto's van haar, in die tijd maakten we bijna geen foto's van de dieren…

Een andere kat uit dat kwartet heeft wel eens een vreemd compliment van een bezoeker gehad: “Je bent dan wel een lelijjke kat, maar wat heb je een prachtige buik!”

Ach, aan elke kat zit iets moois, ongeacht het al dan niet mooi zijn van de buitenkant!

Lara

• Lara

Hoi Jennifer,

Op mijn compje staat de reclame voor stichting dierenasiels internet over de tekst naast de kater Mouky.

Ik neem aan dat met een andere beeldschermgrootte dit probleem niet bestaat, maar ik wilde het je toch even melden…

Verder een fantastische site!

Ik was overgens al van plan om over een maandje of zo eens bij een asiel langs te gaan voor een fijne, hopelijk niet al te makkelijke kat uit het asiel. Ik val nu eenmaal op katten die een beetje kattenkennis vereisen van de ‘baas’. Maar voor ik een duo haal, moet eerst het hele huis klaar zijn, incl. een mega-de -luxe krabpaal, want ze komen niet buiten.

Groetjes,

Lara

• Lara

Hoi Jennifer,

Ik zit tegelijkertijd heet prikbord en de rest van je site te bekijken en zie ik daar ineens Zwartje bij jullie wonen onder de naam Nelson!

Zwartje bewaakt bij mijn moeder al een hele tijd de parkieten tegen de andere katten. Werkt niet perfect, maar ja, Moene is ook ietsje groter (en een stuk leniger ;>) dan hij!

Hij krijgt ook altijd een aai als we bij de parkieten zijn!

Groetjes,

Lara

PS. Ralf en ik hebben ook een huisdier genaamd Nelson: een dwerghamster…