Ik lig gisteren lekker met mijn hond te kroelen, die ligt op zijn rug bij mij op schoot en ineens zie ik een grote rode plek op zijn tandvlees. Ik kijk en schrik me rot, blijkt hij aan twee kanten onstoken tandvlees te hebben, mooie kleurtjes dat wel, maar niet leuk. Hij heeft allemaal gele plekken erop en een zwarte rand langs een aantal tanden. Ik natuurlijk gelijk de DA gebeld, maar het was zo druk dat ik pas maandag terecht kan. Op zich is dat niet erg, want dit is geen spoedgeval. Zo te zien heeft hij er niet echt last van, maar dat gaat wel komen als ik er niets aan laat doen. Nou is mijn vraag even, want ik voel langzaam al pijn in mijn portemonnee…..heeft iemand ervaring hierin? Wat gaan ze mogelijk doen en wat zijn de mogelijke kosten? Van Konni heb ik al begrepen dat ze hem waarschijnlijk onder narcose zijn tanden helemaal schoon gaan maken (tandsteen weg) en dat schijnt best een dure grap te zijn. Niet dat ik dat niet voor mijn hond overheb, maar dan weet ik waar ik me op voor kan bereiden, dat ik niet ter plekke flauwval in de dierenartscombinatie…..
Hoop dat iemand wat weet
martine