met Yari naar de DA.

• P.Hoorn.

Ik heb zoveel reacties gehad op het onderwerp “korstjes op lichaam”,iedereen hartelijk bedankt.

Ben direct naar de DA gegaan,en wat blijkt…vlooienallergie.

Ze kreeg een injectie met hormonen en tabletjes,waar ik 12 weken zoet mee ben,en ik moest alletwee de poezenmeiden behandelen met vlooienspray.(merk Frontline,waar ik al eerder resultaten mee had geboekt,maar ik was nooit met de behandeling doorgegaan,stom maar ja…)

Of het wat uit zal halen zal moeten blijken,de meiden kijken me nu niet meer aan,want ik heb ze een uur geleden behandeld.Wat een worsteling is dat zeg…maar het is voor hun eigen bestwil,toch?

Nogmaals iedereen bedankt voor alle reacties en ik hou jullie op de hoogte!

Pien.

• Bert

Ik zou nog wel even voorzichtig zijn. Frontline is dan wel alleen giftig voor vlooien, maar de combinatie met het oplosmiddel en nog niet genezen wonden lijkt mij niet goed.

In ieder geval blij voor jullie dat het nu duidelijk is.

groeten, Bert

• Liesbeth

Bert,

wat bedoel je met oplosmiddel?????

Liesbeth

• Gerda

Ook wij hebben dit probleem gehad met 2 poezen en 1 teckel. Het is nu opgelost met het anti-vlooienmiddel ADVANTAGE van Bayer. Gehaald bij de dierenarts.

Het werkt ECHT FANTASTISCH!!! Geen jeuk, korstjes en kale plekken meer.

't Is niet goedkoop maar ze hoeven nu geen injecties en pilletjes meer. Tip voor meedere katten in huis: een “grote honden” verpakking halen met een spuitje om te doseren. Bij 1 kat was het zo erg dat ik dacht dat ze geen haar meer terug zou krijgen maar er is nu niets meer van te zien.