Hoi Loes,
Nee, de teckelknietjes van mijn Jessy zijn niet in een dermate staat dat er aan gesleuteld moest worden. Het is wel oppassen als hij rent, hij mag dus niet “verleid” worden te scherpe bochten te maken. Nou kan Jessy dat gelukkig niet eens, hij heeft het namelijk schijnbaar niet eens door dat hij dat zou kunnen.
Het geeft Jessy geen last van zijn knieën. De schijfjes slaan bij hem dan ook gelukkig niet helemaal vast of ze schieten ook niet geheel van hun plek. Jessy is bij de dierenarts wel onder controle om het in de gaten te houden dat het niet erger wordt. Gelukkig wordt het zelfs de laatste tijd minder. Dit vooral nadat hij 6 weken volledige rust heeft moeten houden nadat hij zijn nek in de vernieling geholpen had (gekneusd). Daarna heeft hij dus eigenlijk heel rustig weer opnieuw leren bewegen. Laat ik wel zeggen, dat heeft hij eigenlijk zichzelf aan geleerd… Hij maakt niet meer van die dolle capriolen als vroeger. Hij heeft gelukkig wel geleerd van zijn nekblessure. Hij gaf zelf ook in de 6 weken aan dat hij niet al te veel wilde doen, dus hem rustig houden was geen probleem voor hem.
En zijn knietjes? Tja ze zijn wat “losser” dan gebruikelijk. Maar ook daar heeft Jessy nu wat op gevonden. Als hij toch last krijgt… En dat is zelden, want daarna is het meteen een tripje dierenarts, gaat hij zelf gewoon op zijn gat zitten. Mag ik hem tillen. Ja ja…
Voor zover het er nu naar uitziet zullen de knietjes niet erger worden. Ik doe zelf oefeningen met hem, volgens een boek wat ik destijds aangeraden kreeg, over fysiotherapie met honden. Ken je fietsen? Je weet wel wat sommige ouders met hun kinderen doen? Nou dat schijnt bij Jessy goed te helpen.
Daarnaast heeft meneer nu de laatste vier jaar de kans om 1 keer in het jaar echt te zwemmen in een heus zwembad, en dat helpt ook een stuk.
Nu is het wel zo wat voor de ene hond helpt hoeft niet voor de andere hond te werken. Ik ben benieuwd naar wat de foto's vertellen… Jessy's foto toonden wat wij al dachten… De poten zijn te kort, en het lijfie is te lang. LOL Die waren dik in orde verder. Geen enge vergroeïngen aan het bot of aan de heuppies gelukkig. Mooie gave teckelbeenderen…
Veel succes en ik lees het dan nog wel.
Groetjes,
Gandr & beestjes