Het punt van kwaad voorbij! :-(((

• Gandr

Ja, ik ben heel kwaad! Om 23:00 werd er aan mijn deur gebeld. Ik doe open staat het vrouwtje van Milo en Katja voor de deur… (De honden die ik sinds vrijdag in mijn training heb zitten…)

Verteld ze me doodleuk dat haar man er toch over denkt om Milo, het Jackje met de 9 voudige probleematiek, weer terug te doen naar de vorige eigenaar, daar de dierenarts zou gezegd hebben dat het niet meer mogelijk is om Milo het plassen in huis af te leren! Milo is opgegroeid in de douchcel, en zou dus levenslang onzindelijk zijn! Nee, had haar man gezegd, dan moest deze maar weg en dan moesten ze toch maar een pup nemen! Ik heb haar gezegd morgen middag even terug te komen… (Was te kwaad om nu op een normale manier te reageren…) Maar heb het niet kunnen nalaten om even ter vermelden dat dieren geen meubelstukken zijn, dieren genomen dienen te worden OOK met hun problemen, dat je een kind als het problemen geeft omdat het met drie nog in de broek poept de deur niet uit trapt én dat als hij een pup neemt dat hij die ook wel zal verknallen want een pup is niet zindelijk… De onzindelijkheid zit bij de prijs inbegrepen met een garantie tot minimaal een maand of 6. Let wel, ik heb dit nog op een redelijk nette manier mijn strot uit kunnen krijgen… Maar ik ben dus pissed!!!!!!

Het dier KRIJGT niet eens een kans! Moet maar even binnen een week een gedrag afleren wat het met een anderhalf jaar lang gewoon is geweest om te doen! Waar is de motivatie van mensen voor hun dier!? Vraag ik me op zo'n moment heel hevig af.

Ik heb ook gezegd dat als hij nu van Milo af wil, hij dat via de dierenbescherming moet doen en dan GEEN nieuwe hond meer moet nemen anders heeft hij pas een goed probleem! Met mij wel te verstaan. Dat heeft hij ook als ik erachter kom dat de hond toch weer bij de oude eigenaar terug is gekomen! Je bloed gaat toch koken van dit soort mensen! Wat is dat nou!

Ik had even de neiging om te zeggen: “Haal Milo maar op en breng haar maar bij mij. Dan zullen we eens even zien hoe snel die hond van de 9 problemen af is, inclusief dat plassen in huis!” Maar ik heb me in weten te houden. Nee, niet weer… Ik ga niet weer het voor dit soort mensen even makkelijk maken! Ik baal er stevig van voor de hond… Want het is een lieffie, maar ik kan dat soort bazen wel wurgen! Maar de kans is groot jongens… Heel groot dat als ik echt mijn gedult verlies met die man dat die hond alsnog in mijn huis terecht komt. Al was het alleen maar om hun eens even met hun smoelen in hun @!#$ te smeren… Echt waar!

Sorry voor het eventuele grove taalgebruik, maar ik neem aan dat jullie wel weten dat ik op zo'n moment het even niet kan laten om even goed kwaad te worden.

Ik moest het even kwijt. Nu ga ik even tegen mijn moeder aankletsen hierover… Heb ik nog even nodig…

Groetjes,

Gandr & beestjes.

• Jennifer)

Nou, ik ben ook goed kwaad door jouw berichtje, kan me voorstellen dat jij bijna ontplofte door dit “nieuws”. Grrrrrrrrrrrrr, zulke mensen…wat moet je ermee.

Gewoon de een dumpen en weer een nieuwe nemen…niet te geloven!!!!

Je bent nog maar net begonnen met de training, wat verwachten ze nou die ##@$@%$!!! Ik mag het misschien niet zeggen, maar ik hoop dat je inderdaad je geduld verliest. Het meest klote is dan, dat die man waarschijnlijk weer vrolijk een nieuw pupje haalt…Bah! En zij komen er inderdaad lekker makkelijk vanaf.

Ik haat mensen met geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel.

Nou, ik hoop dat intussen je lontje weer gedoofd is en ik wens je veel sterkte toe met deze ondragelijke vent, ja, sorry hoor…

Ik hoop ook dat het allemaal goed afloopt!

Groetjes Jennifer

• Gandr

Bedankt Jennifer,

Ik heb lekker ook nog even mijn hart kunnen luchten bij mijn moeder. Morgen ga ik even mijn gram halen bij deze gasten.

Kijk het gaat mij er helemaal niet om dat ze moeten doen wat ik zeg, alleen als ze dan toch niet van plan zijn om een advies op te volgen, tja wie ben ik dan dat ik ze daartoe verplicht. Ik heb ook al tegen haar gezegd(vrouwtje van Milo dus) dat als ik zou merken dat de hond weer bij de oude eigenaar zat, ik dat diertje daar persoonlijk weg zou halen en zou laten “verdwijnen”… Daarmee bedoel ik dan dat ik het diertje buiten hun bereik plaats, bij mensen die wel weten waar ze mee bezig zijn. Ik heb gelukkig mijn diverse tentakels uit mijn dierenasiel verleden nog niet verloren… Die kunnen dan nog behoorlijk bruikbaar zijn.

Maar affijn, morgen maar even zien… Één ding is zeker, ze zullen niet blij zijn met mijn visie op hun manier van doen.

Als ze geen verantwoording willen met de hond, laat ze dan lekker naar een speelgoedwinkel gaan en een pluche hond kopen…

Ik laat nog even horen hoe het afgelopen is.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Carmen

Wat ontzettend frustrerend. Sommige mensen leren het nooit. En die nemen dan een pup die na een jaar verpest is omdat hij niet opgevoed is en dan ruilen ze hem weer in. De hond als…wegwerpartikel.

Met een beetje doorzettingsvermogen kom je zo ver. Zelfs Basha waar de gedragstherapeute zei dat wij daar heel veel werk mee zouden krijgen is al 200% veranderd. Maar haar gedragstherapie duurde dan ook de hele dag door. Daar moet je tijd in steken maar dan krijg je zoveel terug. Mensen die haar twee weken geleden hebben gezien kennen haar niet weer.En met een pup ben je ook de hele dag bezig maar dat realiseren veel mensen zich niet.

Carmen

• voorbijganger

Ik heb een vraagje:

Waarom ga je zo snel over je toeren ?

Stel je voor dat er eens echt iets heel ergs gebeurt in je leven, je bent wel heel erg snel kwaad en teleurgesteld en verbitterd.

Het is goed dat je hier eens je hart lucht, maar het is echt niet juist hoor, dat je zo snel kwaad word.

Vriendelijke groeten, voorbijganger.

• martine

Oh ik kan me je boosheid zo goed voorstellen! Heb het zelf gehad met twee (ex) vrienden van ons. Die kochten zich ook blauw aan allerlei beesten en die gingen met dezelfde vaart de deur weer uit. Cavia's konijnen, ratten, katten, parkieten, honden, vissen ik weet niet wat ze allemaal gehad hebben. Het kwaadst was ik toen ze hun hond (ook eentje die weleens binnen plaste) de deur uitdeden en toen hadden ze nog niet eens een grdragstherapeut geprobeerd of een bench om het af te leren. Ze vertelden het ons pas toen de hond al bij een andere eigenaar geplaatst was. Daarna schaften ze doodleuk 4 nieuwe katten aan en overwogen ze een andere hond. Toen werden ze uit hun huis gezet wegens achterstallige huur en kwamen al die beesten in het asiel terecht….ze zijn niet 1x wezen kijken hoe het met ze was en hebben van allerlei mensen aangeboden gekregen om in ieder geval een paar dieren op te vangen, want met al die beesten was het onmogelijk om dat in 1 huis te proppen als je ook nog zelf beesten hebt. Hebben ze geen gebruik van gemaakt. Ze hebben toen 2 maanden bij ons in huis gewoond (was gelijk einde van de vrienschap) en daarna zijn ze op een soort centerparcs gaan wonen totdat ze van hun schulden af waren om weer in een huis van de woningbouw te kunnen gaan wonen. Ik weet tot op heden niet of ze daadwerkelijk een andere hond aangeschaft hebben en dat is maar goed ook, want dan was de vriendschap alsnog ontploft! Echt waar, al moest ik onder een brug slapen als ik uit huis was gezet of ergens een lullig tentje neerzetten, mijn beesten haalde ik op uit het asiel. En wat is het soms toch ontzettend cru dat je mensen niet kan verbieden een ander beest aan te schaffen, want dan heb ik er nog wel een paar op mijn lijstje staan! Bah bah bah!! Ik snap in sommige situaties best dat iemand noodgedwongen een beest moet herplaatsen, maar er zijn van die mensen die er gewoon te makkelijk over denken. Raas lekker uit (het liefst tegen die mensen zelf), koop een boxbal en plak er een foto van ze op!! Of een dartboard of zo….ik hoop voor je dat je moeite gaat helpen die mensen een verstandigere beslissing te laten nemen. Heel veel sterkte!

martine

• martine

Het ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen. En als je alleen voorbijganger bent van dit bord zou ik niet te snel een oordeel vormen, want oneerlijkheid tegen dieren is iets waar je je zeker kwaad over mag maken. Dat jij nou toevallig een boos bericht tegen komt en daar gelijk op hapt……misschien moet je hier en daar eens wat teruglezen voordat je tegen iemand zegt dat hij/zij zich niet zo op moet winden.

martine

• Marianne

Hallo allemaal,

Vorobijganger, ik denk dat Gandr alleen maar met de dieren begaan is, en ik kan me vreselijk goed indenken hoe boos je om dit soort mensen wordt, die een hond of welk ander dier ook niet respecteren om wie ze zijn. Dieren zijn ook individuen met een eigen ziel en dienen van ons de mens het respect te krijgen die ze verdienen. Ze geven je onvoorwaardelijke liefde.

gr. en succes

• Lara

Hoi Gandr,

Ik kan me goed voorstellen dat je kwaad bent!

Die mensen begonnen aan een probleembeestje, maar hadden duidelijk geen benul wat dat inhoudt. Ze worden vervolgens met de problemen geconfronteerd en gaan dan te raden bij ‘de wonderdokter’. De wonderdokter is echter maar een mens en laat hen (onder begeleiding) zelf aan de problemen werken… Geen wondersnelle genezing, bah…

Hoewel ze zoiets hadden kunnen verwachten is nu de lol er af en willen ze hun hond kwijt.

Ik kan me goed voorstellen dat je boos bent, maar het enige dat je volgens mij kan doen is ze genezen van hun onwetendheid. Ze duidelijk maken waarom zoiets nooit mag gebeuren en hoe ze het kunnen voorkomen.

|k denk niet dat ze de geschikte personen zijn om de hond verder te verzorgen, dus misschien moet je toch aanbieden om ze te helpen. Laat ze bijvoorbeeld met de diverse herplaatsingssites kennismaken en stel samen eisen op voor een nieuwe baas. Zolang de hond niet teruggaat naar de vorige baas is er al veel gewonnen! Maak ook duidelijk dat gedurende het zoeken naar een baas, de training door moet gaan. Een half getrainde hond verkoopt al beter dan een ongetrainde.

DIerenverkoop via het internet zal met een probleemhond vast niet binnen een weekje lukken en misschien maakt de hond dan al voldoende vorderingetjes om toch te mogen blijven…

Gandr, ik weet dat je teleurgesteld bent in deze mensen, maar ik denk dat ze gewoon geen flauw idee hadden waar ze aan begonnen… Dierkunde is helaas geen schoolvak en veel mensen weten echt niet hoe groot de problemen zijn die een dier met zich mee kan brengen. Ik zie deze klanten van je liever zonder hond dan met, maar door ze de kans te geven om op een trage, nette manier van hun verantwoordelijkheid af te komen, leren ze er misschien van. Dan nemen ze hopelijk geen hond (of een volledig getraind volwassen asielhond).

Sterkte Gandr,

Wees de wijste, beheers (alleen in hun bijzijn) je emoties en help de hond via de baasjes.

Liever een goed nieuw huis dan ongewenst gekwakkel..

Lara

• claudia

WAt een lef die mensen zeg!!!

Dat die mensen zich niet schamen….En waarnschijnlijk ligt het aan de man want het gaat blijkbaar niet snel genoeg voor hem. Ik snap niet dat dit soort mensen honden nemen die toch geen geduld hebben want ze wisten (neem ik aan) dat dit hondje nog het 1 en ander moest leren!!!

je hebt goed gereageerd en ben benieuwd of je nog wat van die mensen hoort of wat er met het hondje gebeurd.

Groetjes van claudia