Hoi,
Sinds 2 1/2 maand hebben mijn man en ik een puppy. In eerste instantie zou er nog geen hond komen, omdat mijn man en ik allebei 40 uur werken. Tenslotte hadden we ook al 2 poezen en hebben wij het allebei ook nog eens naast ons werk redelijk druk ( met sporten enz.). Toch wou mijn man graag een hond. Ik heb toen informatie opgevraagd en we zijn kort daarna op gesprek geweest bij een fokker. Deze man vertelde ons dat het in de regel niet erg is als je beiden 40 uur werkt en daarnaast een hond wil. Voordat ik er goed over had nagedacht, heb ik tegen mijn man “ja” gezegd. En daar was ze dan; Tessa: 8 weken oud en net zo groot als onze 2 poezen. Echt een scheetje. De eerst 2 weken heeft ze in een doos veel liggen slapen. Omdat wij dus overdag aan het werk waren, hebben we haar afgeschermd van de woonkamer, in de keuken gelaten. Ik had kranten voor de deur gelegd, zodat ze het in ieder geval niet op de vloer zou doen. Dat was dus verkeerd. Als ik thuis kwam, had ze de kranten in 1000 stukjes versnipperd en haar plasje lag door heel de keuken verspreid. Dit kon niet langer. Mijn man had zijn moeder gebeld en gevraagd of zij voor 2 weken lang de hond tussen de middag uit kon laten. Dit was geen probleem. Totdat mijn schoonmoeder niet meer tussen de middag kon komen. Omdat Tessa het nog steeds binnen deed, hebben we haar, als we weg waren en ‘s nachts in een bench gedaan. Zo dachten we het probleem opgelost te krijgen. Niet dus. Als we thuis waren lieten we haar vrij rond lopen. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze het nu nog steeds binnnen doet. En we zijn ondertussen alweer 3 maanden verder. Op de puppy-training krijg ik van de andere mensen te horen dat ze het toch wel vreemd vinden dat Tessa nog steeds niet zindelijk is. Zelfs de fokker vindt dat ze eigenlijk al lang zindelijk had moeten zijn. Ondertussen begin ik ook aan mezelf te twijfelen en vraag ik me af of het wel de juiste beslissing is geweest om een hond te nemen, terwijl we allebei hele weken werken. ’s Avonds en in het weekend besteden we veel aandacht aan Tessa. We gaan regelmatig naar het bos of een hei. En ook het uitlaten gebeurt vaak genoeg. De enige manier dat Tessa het niet op de vloer doet, is om haar in haar bench te houden, maar dit kun je ook toch ook niet eeuwig blijven doen?
Wie kan mij helpen om te zorgen dat Tessa buiten haar bench niet meer op de vloer plast. Elke tip is een gouden tip.
Groetjes,
Nadia