Gecastereerde beagle

• jan

Ik heb een beagle van 2 jaar uit een asiel, hij was weggedaan omdat hij de boel sloopte als hij alleen thuis was. Bij mij deed hij het ook en hij jankte de hele boel bij mekaar als ik weg was, als ik thuis ben is er niks aan de hand. Buiten als ik hem uitliet was er niks aan de hand met andere honden hij speelde met iedereen.

Maar sinds ik hem heb laten castereren is hij helemaal omgedraaid in huis is hij zeer rustig geworden ik kan hem gewoon alleen laten zonder dat hij de boel bijmekaar jankt of sloopt. Maar buiten, als ik hem uitlaat is hij tegen 3/4 van de honden agressief terwijl dit voor die tijd niet het geval was.

Is dit normaal als een een hond gecastereerd is.

Groeten Jan.

• Gandr

Hallo Jan,

Het is inderdaad mogelijk dat een hond veranderd van karakter als deze gecastreert of gesteriliseerd is. Het is een namelijk wel iets wat hun positie beaald in een groep, of deze nu een groep is dat in hetzelfde huis woont of een groep dat buiten op straat gezien wordt. En ongecastreerde reu heeft een hogere positie dan een gecastreerde. Daarnaast aan de andere kant, de hormonen die eerst door zijn lijf heen gierden en wat hem gewoon onrustig maakte… Echter hij had toen nog een rang voor wat betreft de andere honden.Nu moet hij wat doen om zijn positie te behouden in de groep van de honden buiten. Dat is eigenlijk het enige minpuntje bij sommige honden die gecastreerd of gesteriliseerd worden…

Hoe dan ook, de meesten blijken alleen eigenlijk de eerste periode zich aan te moeten passen en vaak gaat het erna wel weer beter met ze…

Groetjes en een knuffel voor de hond.

Gandr & beestjes

• jan

Bedankt voor je reaktie en sucses met je beestjes.

Groeten Jan.