Hoi,
Bij deze wil ik diegenen bedanken die mij een reactie hebben gegeven over Tessa.
Hoewel het achteraf niet zo'n hele goede beslissing is geweest om een hond aan te schaffen terwijl ik en mijn man 40 uur werken, blijft het feit toch dat Tessa al bijna 3 maanden bij ons is. En ik wil haar nu dan ook niet meer kwijt.
Mijn man en ik zijn allebei harstikke dol op dieren, en daarom is, denk ik, de beslissing iets te impulsief genomen.
Maar ja, zoals ik al schreef: we willen haar nu niet meer kwijt.
Hoe we de zindelijkheid verder op gaan lossen. Momenteel zit ik zelf ook een paar weken thuis, omdat ik ziekte van Pfeiffer heb. Dit geeft mij en Tessa een goede kans om haar een zindelijkheidstraining te geven.
Vandaag hoefde ze zelfs maar 6 keer naar buiten en……… ze gaf het nog aan ook door bij de deur te gaan zitten blaffen. Echt heel erg goed van haar. Ik heb haar daarna dan ook meteen uitbundig beloond met een koekje en een flinke aai over haar donzige kopje.
En…… waar ik ook achter ben gekomen, is dat ze ( ook al ben ik bij haar) zelf ook in haar bench gaat liggen als ze moe is. Dit vind ik een erg goed teken, omdat ze hiermee aangeeft dat haar bench echt haar plaatsje is.
Het lijkt wel of dat Tessa zelf dit onderwerp heeft geschreven, omdat ze het vandaag zo goed heeft gedaan.
Jammer genoeg moet ik er wel bij zeggen, dat er op mijn werk echt geen honden mee genomen mogen worden. Dus dit gaat helaas niet door. Wel een goede gouden tip.
Ik hou jullie op de hoogte van Tessa verhaaltjes. Of misschien wel een Poekie of een Minoes verhaal ( dit zijn mijn 2 poezen)
Groetjes,
Nadia