RE: Golden Retriever puppy

• nadia

Hoi,

Bij deze wil ik diegenen bedanken die mij een reactie hebben gegeven over Tessa.

Hoewel het achteraf niet zo'n hele goede beslissing is geweest om een hond aan te schaffen terwijl ik en mijn man 40 uur werken, blijft het feit toch dat Tessa al bijna 3 maanden bij ons is. En ik wil haar nu dan ook niet meer kwijt.

Mijn man en ik zijn allebei harstikke dol op dieren, en daarom is, denk ik, de beslissing iets te impulsief genomen.

Maar ja, zoals ik al schreef: we willen haar nu niet meer kwijt.

Hoe we de zindelijkheid verder op gaan lossen. Momenteel zit ik zelf ook een paar weken thuis, omdat ik ziekte van Pfeiffer heb. Dit geeft mij en Tessa een goede kans om haar een zindelijkheidstraining te geven.

Vandaag hoefde ze zelfs maar 6 keer naar buiten en……… ze gaf het nog aan ook door bij de deur te gaan zitten blaffen. Echt heel erg goed van haar. Ik heb haar daarna dan ook meteen uitbundig beloond met een koekje en een flinke aai over haar donzige kopje.

En…… waar ik ook achter ben gekomen, is dat ze ( ook al ben ik bij haar) zelf ook in haar bench gaat liggen als ze moe is. Dit vind ik een erg goed teken, omdat ze hiermee aangeeft dat haar bench echt haar plaatsje is.

Het lijkt wel of dat Tessa zelf dit onderwerp heeft geschreven, omdat ze het vandaag zo goed heeft gedaan.

Jammer genoeg moet ik er wel bij zeggen, dat er op mijn werk echt geen honden mee genomen mogen worden. Dus dit gaat helaas niet door. Wel een goede gouden tip.

Ik hou jullie op de hoogte van Tessa verhaaltjes. Of misschien wel een Poekie of een Minoes verhaal ( dit zijn mijn 2 poezen)

Groetjes,

Nadia

• Femke c.

Hoi Nadia,

Niet zo leuk voor jou dat je thuiszit met Pfeiffer, maar ik durf te wedden dat Tessa het fantastisch vind!

Veel plezier nog met je gouden makker!

Groetjes,

Femke

• Pascale

Hoi Nadia,

lekker voor Tessa dat je nu thuis bent, maar als je straks weer beter bent, zit ze weer alleen. Kun je geen hondenoppas regelen????? Zoals in een van de reacties op je vorige bericht al werd gezegd: “ een hond is een roedeldier”. en als er 1 ras is wat helemaal erg aan zijn/haar roedel hangt dan is het een Golden.

Waar ik je og ff voor wilde waarschuwen.

beperk het blaffen van Tessa als ze naar buiten wil. Ze kan hier van gaan proffiteren, en dan wordt jij (of de buren want jij bent straks weer 40 uur werken) er helemaal gek van.

Groetjes Pascale

p.s. Mijn Golden pup Daisy heeft haar eigen pagina (ze is nu 16 weken)

Als je zin hebt: http://www.geocities.com/mydaisylove/index.html

• Lara

Hoi Nadia,

Rot voor je dat je ziek bent, maar wel een gouden kans om je hond te trainen en om in contact te komen met mogelijke dagopvangadressen!

Leer nu al dat Tessa braaf met een vreemde mee kan gaan (en laat haar dus ook nooit alleen buiten, bijv. bij een winkel, want grote kans op diefstal). Laat haar wennen aan andere honden en zorg dat ze goed in een roedel mee kan. Leer haar ook steeds langer alleen te zijn, zodat ze niet gaat blaffen als ze straks weer alleen zit.

Veel plezier met je hond en katten,

Lara

• Jennifer)

Hallo Nadia,

Ik heb eerlijk gezegd, net als marly, je berichtje met open mond

zitten lezen. Ik steek het niet onder stoelen of banken dat ik er

100% tegen ben dat mensen gewoon een hond nemen, ondanks dat ze weinig thuis zijn.

Maar goed, het kwaad is nu geschied.

Gelukkig zit er aan jouw pfeiffer, wat ik heel rot voor je vind,

ook een hele positieve kant en dat is dat dat kleintje niet moederziel alleen zit.

Grijp deze kans om dit hondje optimaal op te voeden…geniet lekker van haar!

En zorg dat je haar bij de hondenuitlaatservice opgeeft, zodat als jij straks ook weer

werkt, ze niet hele dagen alleen zit. Absoluut onnatuurlijk voor een hond, om niet te zeggen zielig! Ik begrijp best dat jullie erg veel van haar zijn gaan houden en dat het verlangen naar een hond ontzettend sterk kan zijn. maar…nou ja, laat maar.

Beterschap en knuffel voor die kleine.

• nadia

Hoi Pascale,

Leuk dat je gereageert hebt op mijn berichtje over Tessa. Vandaag heeft Tessa d.m.v. piepen bij de deur aangegeven dat ze naar buiten wilde.

Dus, ik denk en hoop dat ze niet teveel gaat blaffen als ze naar buiten wilt.

Verder heeft Tessa het vandaag erg druk gehad met het pesten van mijn 2 poezen. Ze gaat er achter aan rennen en geeft ze een tik met haar poten. Gelukkig zijn mijn poezen ook nog jong en vinden ze het alleen maar leuk. Ik ben erg blij dat Tessa naast mij en haar baasje ook nog de 2 poezen heeft om mee te spelen.

Verder heb ik de pagina van jouw hondje Daisy gekeken. Ik vond het erg leuk en grappig om naar te kijken. Misschien doe ik dit ook nog wel een keer.

Groetjes en een gouden pootje van Tessa,

Nadia

• Marieke

Pfeiffer kan toch heel lang duren he?

Als ik jou was, bleef ik nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang thuis !!

Genietse !!!

Marieke

• Channah

Hallo Marieke,

Heel fijn voor dat hondje, dat Nadia nu thuis is. En gelukkig heeft die ziekte van Pfeiffer voor haar dus niet alleen negatieve kanten. Want het is een rotziekte, die inderdaad lang kan duren.

Maar om Nadia nu aan te raden om dat dat ziekteverzuim te rekken, dat gaat mij toch echt te ver. Moet er zo omgegaan worden met gemeenschapsgeld: dus geld van iedereen, waar mensen tijdens ziekte of ander ongemak recht op hebben, bijeengebracht door mensen die wél kunnen werken? Ik dacht toch van niet…..

Groeten van Channah

• Marieke

Heh, sorry hoor, het was met een knipoog bedoeld hoor,

neem het deze hondenliefhebber niet kwalijk.

Groetjes Marieke

• Channah

Hallo Marieke,

Met een knipoog is het een leuk bericht! Alleen zie je die zo slecht op het prikbord, en hoor je ook de intonatie van de stem er niet bij.

Sorry, als ik wat pinnig overkwam, maar ik heb in mijn omgeving pas twee staaltjes van misbruik van de sociale wetten gehoord. En als je dan weet, hoe sommige mensen, die het echt nodig hebben, meoten vechten voor hun uitkering……

Groeten van Channah (ook honden-, maar net ietsje meer poezenliefhebster).