Skippy de cavia!

• Dribbel

Hoi dierenvrienden!

Skippy is mijn cavia van bijna een jaar oud. Heel lang heb ik om haar gezeurd en ik ben dolgelukkig met haar. ( Ik heb haar nu bijna een jaar). Ze heeft alleen een schimmelinfectie. Ik ben al naar de dierenarts geweest en de afgelopen weken heb ik haar om de 4 dagen in bad gedaan met medicijnen, maar ze heeft nog steeds korstjes op haar ruggetje. Dus van he weekend ga ik weer naar de dierenarts toe. Duim voor haar (en mij) x

• knavia

Hoi Dribbel!

Schimmel? Daar weet ik intussen alles van! Ik ben al meer dan een maand aan het badderen met mijn cavia Janneke. Drie weken nadat ik haar had gekocht bleek ze dus schimmel te hebben. Naar de dierenarts. Drie maal een injectie gehad, en daarna wekenlang badderen. En het hok niet vergeten he. Intussen heb ik ook zelf schimmel op mijn hoofd gekregen, want het blijkt nog besmettelijk te zijn ook.

Dus ik ook naar de dokter, en een speciale sjampoo gehaald. Met Janneke gaat het de goede kant op, maar ikzelf ben er nog niet vanaf (ben nu ook al weer meer dan een maand zoet ermee!). Groetjes van Knavia.

• Dribbel

Wat vervelend! De schimmel van Skippy is gelukkig niet besmettelijk. Hij heeft nog geen injecties gehad, maar mischien komen die van het weekend als ik weer met haar naar de dierenarts ga…

De vorige keer raakte ze helemaal in paniek toen de dierenarts haar oppakte.( Alleen maar om haar te bekijken) Ze begon te bleeeren en te bijten (terwijl ze thuis nooit bijt en juist heel lief en rustig is). Toen zei de dierenarts dat hij haar die dag zou houden, want hij moest een klein stukje van die korstjes hebben om te onderzoeken, maar dat zou niet gaan zolang Skip helemaal door het dolle was. Skip moest daarvoor onder narcose(!) gebracht worden en ik kon haar pas savonds ophalen (Ik thuis helemaal in de zenuwen…) Maar gelukkig was het goed gegaan. Moesten we haar dus in bad doen. Heeft niet geholpen. Ik ben benieuwd of ze weer in de stress schiet wanneer ze van het weekend weer op de dierenarts z'n tafel staat…

• Gandr

Nou Dribbel,

Dat zou dus best eens kunnen dat jou cavia wederom weer in paniek zal schieten. Cavia's kunnen erg snel gillen hoor, dat moet ik wel zeggen.

Ik heb zelf jarenlang cavia's opgevangen en weet hoe ze kunnen zijn.

Maar zo gek is dat eigenlijk ook niet he, als je nou eens kijkt naar je cavia, zo'n klein hummeltje, zo'n grote dierenarts, en geen kans om veilig weg te kruipen. Dan is gillen vaak nog het beste wat je kan doen.

En aangezien cavia's van nature eigenlijk slecht zien maar des te beter ruiken, weten zij heel precies wanneer ze weer bij de dierenarts zijn.

Heel veel succes met de schimmel! Ik weet hoe lastig het te verhelpen is. Ik kreeg in mijn opvang vaak zat cavia's met schimmel of schurft binnen.

Groetjes,

Gandr & beestjes.