Wat moet ik weten als ik een huisdier neem?
Kan iemand mij misschien informatie geven?
Ik heb deze informatie nodig voor een werkstuk.
Alvast bedankt,
Martha
Hoi Martha,
Het hangt er sterk van af wat voor huisdier je wilt.
Voor alle dieren heb je goed voer nodig. Een merk dat duur lijkt kan in praktijk voordeliger zijn dan een goedkoop merk. Daar is geloof ik een halve maand geleden nog een discussie over geweest.
Voor knaagdieren, konijnen en fretjes heb je een goed hok nodig en de juiste bodembedekking. Voor cavia's en konijnen kan dat zaagsel zijn, maar veel van de andere soorten is dat te stoffig.
Een kat heeft een krabmogelijkheid nodig en een bak, een hond moet veel naar buiten kunnen met de baas.
Alle dieren kosten tijd en hebben aandacht nodig. Dieren die samen een groep vormen en een afwisselende omgeving hebben kunnen er beter tegen om een werkende baas te hebben dan dieren in een saaie omgeving.
Voor je een dier neemt moet je er ook goed over nadenken wat je wilt met het dier. Moet het op schoot zitten, neem dan bijv. geen hamster. Heb je alleen laat op de avond tijd, dan is een hamster juist wel leuk.
Ook moet je goed nadenken of je een jong dier neemt (heb je veel tijd nodig om hem alles te leren) of dat je een volwassen dier wilt (als die van een betrouwbare plek komt, dan weet hij al erg veel en zal snel wennen).
Voor meer informatie kan je eens de diverse verzorgingsboekjes lezen in de bieb. Ook kan je eens kijken naar fouten die mensen van diverse berichtjes hebben gemaakt (oa. een pup bij werkende mensen en een paar mensen die een hond met bekend slecht verleden namen en niet doorhadden hoe veel tijd het kost om dat dier herop te voeden).
Veel succes met je werkstuk, ik hoop dat ik je een paar goede beginnetjes heb gegeven…
Lara
Hoihoi,
Naast de benodigheden en het soort dier moet je ook kijken wat je van zo'n dier verwacht. Wil je er mee naar keuringen of gewoon voor de gezelligheid. Ook moet je je goed realiserden dat een dier ziek kan worden en naar de dierenards moet. Dit kan veel geld kosten. Het is dus erg belangrijk om goed nadenken voordat je een dier aanschaft.
Groetjes van Vera&Dieren
Hoi,
Als je een hond wilt nemen is het ook verstandig om even te kijken of je wel WA verzekerd bent. (Niet iedereen is dat, maar niet iedereen staat er bij stil) Als je hond namelijk schade toebrengt aan kleding van anderen of huisraad, kun je daar maar beter voor verzekerd zijn.
Verder is het ook wel iets om even goed na te gaan bij de aanschaf van een hond welke “medische” klachten bepaalde rassen vaak hebben. Zo kan men toch een beetje voor zichzelf nagaan of men inderdaad een bepaalde rashond wil hebben of toch niet liever een leuke “gewone” hond neemt (Geen belediging voor de rashonden hoor, heb er zelf twee, maar toch..) Of het iets is misschien om een hond uit het asiel te nemen of dan toch een hondje via een fokker aanschaffen. Maar ga dan ook eerst even heel goed na waarmee een goede fokker zich kenmerkt. Er zijn namelijk ook minder goede fokkers en die staan net zo goed ingeschreven bij Raad Van Beheer op Kynologisch gebied.
Ik hoop dat je een hele goede cijfer voor je werkstuk haalt.
Groetjes,
Gandr & beestjes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?