Hallo allemaal,
Omdat ik eerder veel goede reacties en tips naar aanleiding van mijn “probleempje” heb gekregen, wil ik graag het volgende aan jullie voorleggen.
Onze andere kat Zelda, die verder overigens geen gekke dingen heeft/doet, heeft sinds we in het nieuwe huis wonen, een voorliefde opgevat voor het scherpen van haar nagels aan onze pas met vloerbedekking beklede trap! Dit is heel vervelend, vooral omdat inmiddels een trede al erg beschadigd is. Daar heb ik nu een paar oude sloffen op gezet, zodat ze die plek niet verder kan vernielen. Maar ze gaat nu gewoon een trede hoger zitten, of op de plek een eindje bij de sloffen vandaan zitten krabben.
En dat terwijl er notabene vlakbij haar een krabpaal aan de muur hangt! En wel een van het soort waar ze vroeger dagelijks haar nagels aan scherpte! Op het moment dat je haar de nagels hoort scherpen, roepen we keihard en op een waarschuwende toon haar naam, of we lopen er gewoon naartoe, maar ze kan ons horen aankomen en voordat je haar kunt bestraffen, is zij hem al gesmeerd natuurlijk. Ze weet dus heel goed dat het niet mag en toch blijft ze haar nagels aan de trap scherpen. Wat kunnen we hier aan doen?
Groetjes, Tigger, Zelda en Maus