gebitsproblemen (vervolg)

• martine

Ik had gezegd dat ik even zou laten weten hoe het afgelopen is met mijn hond, die zijn gebit moest laten schoonmaken vandaag. Nou, het is zo te zien prima gegaan, zijn tanden zijn were heelmaal schoon. Hij is erg duf en heeft even geen controle over zijn blaasspieren. Lastig, want hij mocht van mij lekker op (stoffen) bank liggen. Nou die is nu dus helemaal nat hahahaha. De kosten vielen me reuze mee, ik was 95 gulden kwijt, zucht van opluchting. Kijk in de toekomst nog even aan hoe het gaat met die tanden, mijn hond is niet heel oud of zo, dus als hij het over een tijdje weer heeft ga ik zijn tanden eens poetsen of over op ander voer…Dus goede afloop.

groetjes, martine

• Femke c.

Hoi Martine,

Houdt jouw hond niet van kluiven? Want dat werkt nog altijd het beste tegen tandsteen en andere gebitsproblemen.

Geef hem nu maar een dikke knuffel van mij en laat hem maar lekker rustig wakker worden.

Succes,

Femke

• martine

Oh hij houdt vreselijk van kluiven zelfs!! Maar zijn gebit is zo ontzettend sterk dat daar niets tegen bestand is. Alle botten, speeltouwen, piepbeesten, oortjes en noem maar op zijn op of kapot varierend van 2 min. tot een dag of twee. Dure hobby dus. Wij kochten eerder altijd van die enorme flostouwen voor hem, die eigenlijk bedoeld zijn voor Berner Sennen honden enzo. Die heeft hij met een dag aan flarden. Hij knaagt regelmatig op takken en we hebben wel knaagstaafjes voor hem, maar als ik naga wat er de laatste tijd anders is dan anders, kan ik alleen het voer bedenken. hij had dit nog nooit eerder gehad, dus vandaar dat ik er toch even op ga letten.Maar het gaat nu alweer prima met hem hoor! Hij loopt alweer te stoeien en zeurt al om eten, dus de verdoving is aardig uitgewerkt hihihi, is soms wel ff lekker rustig, zo'n verdoofde hond.

martine

• Gandr

Hoi Martine,

Mooi he die witte tanden weer eens te zien? LOL En gelukkig viel het reuze mee lees ik.

Wat betreft het aankweken van tandsteen. De ene hond heeft er nou eenmaal sneller en meer last van dan een andere. Is erg lastig. En bij de ene helpt poetsen en bij de andere dus helemaal niet. Ook zoiets.

Ik hoop dat Juno nooit meer hoeft. Die kwam zo beroerd door die roes heen, had behoorlijk waanideeën. Dus met een beetje mazzel hoeft ze nu niet meer. Als deze brokken op zijn gaan we over op de brokken van de dierenarts die de tanden heel goed schoonhoud en het tandsteen er zo af halen. Te gek spul. En voor de oude Jamahl is het ok wel iets, want die heet een slecht gebit! Dat wil je niet weten.

Nou ja, geef die kleine maar een knuffel enne stoere hond hoor, dat hij nu al wakker is. LOL

Groetjes,

Gandr & beetjes