bijtgraag konijn

• kelly

Mijn konijntje die bijt overal in wat hij te pakken kan krijgen,wie kan mij helpen?

Groetjes kelly

• Vera.

Hoihoi,

Mijn konijn beet ook altijd. Als het een mannetje is kan je hem laten castreren. Het kost wel wat maar over het algemeen helpt het wel.

Succes er mee.

Groetjes van Vera&beestjes.kelly schreef:

>

> Mijn konijntje die bijt overal in wat hij te pakken kan

> krijgen,wie kan mij helpen?

>

> Groetjes kelly

• kelly

Dank je wel vera,ik zal er over na denken

gr.kelly

• Lara

Hoi Kelly,

Bijt je konijn jou of bijt hij op meubels, de kooi etc. ?

Als hij je aanvalt, dan kan het helpen om hem te castreren. Hij krijgt dan niet meer zo sterk het gevoel dat hij zijn territorium en zijn rang moet verdedigen.

Als hij de spullen om zich heen sloopt, kan het zijn dat hij geen lekkere dingen in zijn hok heeft om zijn tanden aan te slijten. Konijnen moeten namelijk op harde dingen kunnen knagen om hun gebit in orde te houden. In dierenwinkels zijn diverse soorten knaagspul te koop, dus is het even uitproberen welke je konijn lekker vindt.

Succes,

Lara

• kelly

mijn konijn bijt mij,in meubels,trekt mijn behang van de muur en ik moet geen dingen op de grond laten liggen anders knaagt hij dat kapot.

Maar hij is wel hardstikke lief hoor

gr.kelly

• heidi

Geen knaagstenen geven, maar wilgetakken en takken van fruitbomen (eerst goed schoonmaken). Verder dozen voor hem neerzetten en allerlei speelgoed: ballen (die niet kapot kunnen), babyspeelgoed, lege colafles, servetring van hard plastic, proppen papier, de oude tvgids enzovoort. Afleiden is de beste manoevre. Castreren helpt niet zoveel tegen bijten, wel tegen sproeien. Of je geeft hem een vriendin…en laat hem wel castreren. Konijnen zijn nog altijd groepsdieren.

Groetjes, Heidi

• Bouwe Frank

Als hij inderdaad in jezelf bijt, dan is castreren een optie. De bijballen geven een hormoon af, waardoor het agressie gedrag toeneemt.

Door dit te laten verminderen, haal je ze er gewoon af. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel dit kost, zeker weet ik wel dat de meeste huis-tuin-en-keuken konijnen minder kosten dan de behandeling.

Als dit je waard is moet je het zeker doen en anders laat je hem toch gewoon zo rondlopen?

• heidi

Castreren van een konijn kost rond de 85 gulden, en is dus net zo duur als de castratie van een kat.

Heidi