Ik vind het zo goed als mensen dieren uit het dierenasiel meenemen,reageer op mijn vraag of je het nou eens of oneens bent.
gr.kelly
Hoi Kelly,
Als mensen een dier nemen, dan is vooral belangrijk dat ze daar eerst goed over nadenken.
Ook een asieldier heeft er niets aan om in het verkeerde gezin te belanden!
Over het algemeen is het verstandig om eerst in de asiels te kijken voor er een pup of kitten bij de fokker wordt besteld.
Er is namelijk altijd een kans dat het (ras)dier van je dromen daar net is binnengebracht…
Toch heeft een fokker ook voordelen. Mijn ouders hebben destijds bewust voor een collie van een goede fokker gekozen. Ze wilden haar zelf africhten dus moest het een pup zijn. Ook was ik toen pas 4 jaar oud, dus moest ze ook zachtaardige voorouders hebben. Dit was de manier om de grootste zekerheid te hebben en gelukkig werkte het prima. Pepper is 14 en een half geworden.
Als je een dier wilt en je bent niet specifiek naar een bepaalde raseigenschap op zoek is het asiel eigenlijk de enige juiste plek om naar toe te gaan!
Groetjes,
Lara
Hallo Kelly,
Ik ben het helemaal met je eens. Deze dieren zijn niet voor niets in het asiel terecht gekomen, en verdienen gewoon een goed tehuis. Mensen, die deze dieren opnemen, in plaats van een dier bij en fokker, dierenwinkel, of anderszins te kopen, doen daar heel goed aan.
Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik nog nooit een dier uit het asiel gehaald heb. Was niet nodig: ik hoorde van “overtollige” dieren, ik vond ze gewoon op straat, en ze zijn zelfs letterlijk bij mij ovr de drempel gezet!
Nog een vraagje.
Waarom zet je je vraag op deze manier op het prikbord. Is het uit louter interesse, of heb je materiaal nodig voor een scriptie, werkstuk, of iets dergelijks? Maakt niet uit hoor: ik ben gewoon nieuwsgierig!
Groeten van Channah
Hallo allemaal,
ik denk dat onze volgende dieren(zullen wel katten zijn) ook uit het asiel komen.
Onze ene kat Zelda, heb ik als kitten uit een asiel gehaald en onze andere kat Maus was een stage-aandenken. Ik zou zelf heel graag een hond willen hebben, maar dat doe ik niet. Ten eerste werken mijn man en ik allebei overdag en ten tweede is mijn man niet zo'n hondenfanaat. Ik vind het niet verantwoord aan een hond te beginnen als je overdag niet thuis bent.
Onze vorige woning was een flat en onze benedenbuurvrouw nam dus wel een hond, terwijl ze overdag en ook vaak 's avonds weg was. Dus die hond jankte de hele buurt bij elkaar! We hebben er toen wat van gezegd, en toen regelde ze iets met haar moeder. Maar ik blijf het stom vinden!
groetjes, tigger, zelda en maus
Hoi Kelly
Ik heb 10 katten waarvan 8 uit het asiel, maar toen wij er een hond bijnamen, eilde ik toch min of meer weten wat ongeveer het karakter zou zijn, en wilde ikhem van pup af aan. beide i.v.m. de katten.
dit gaat perfect, dus een eventuele volgende hond zou uit het asiel komen (mits hij/zij bij katten kan:-))
groetjes Pascale
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?