knaagdierenkweek

• Alex

Ik ben op zoek naar personen omgeving Rotterdam, die net als ik slangen houden. Ik heb heel regelmatig muizen en ratten nodig van verschillende grote en dat is bijna onmogelijk om zelf allemaal te regelen. Ik ben op zoek naar iemand met wie ik deze voederdieren kan uitwisselen. Ik hoop snel van jullie te horen

• Spikkel

Tssssss, dat zou je wel willen dat we onze beestjes lieten oppeuzelen!

• Gandr

Op het gevaar af hier nu wederom een slangen versus knaagdieren kwestie op te starten… Een slang is een slang en tja, die eten nou eenmaal knagers… Het blijven ook dieren en ook die moeten eten. Een bakkie geprakte groente doet het niet voor ze, helaas misschien maar zo zijn de feiten. En zo heb je mensen die van slangen houden en zo heb je mensen die van de diertjes die door slangen gegeten houden… Verschil moet er wezen jongens, dus laten we iedereen nou zijn of haar dierenliefde laten voor wat die is, ook al is het misschien in onze ogen een scheve vorm ervan of niet… Een dier is een dier is een dier en blijft een dier, en de natuur is de natuur en die is soms hard… ook voor huisdieren.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Irma G

Hoi.

Ik heb zelf meerdere Gerbills omdat ik van knaagdieren hou .

Van slangen hou ik niet maar ik begrijp wel dat je daar knaagdieren voor nodig hebt om ze te voeden .

Maar op dit prikbord komt ook regelmatig Konni en die heeft ook slangen en vertelde mij dat ze altijd een ouderpaar houd en goed verzorgt en de jongen aan de slangen geeft misschien kan je met haar overleggen .

We kunnen inerdaad wel weer een hele discussie starten van voor en tegenstanders maar het is nou eenmaal de natuur en daar verander je niks aan .

Net als Gandr heb ik begrepen dat slangen nou eenmaal geen kant en klaar eten aan nemen en ik geloof er niks van dat de slangen bezitters het nou het leukste vinden om levende dieren aan hun beesten te geven enkele uitzonderingen daar gelaten.

Maar Alex hou het even in de gaten wanneer Konni er weer is en overleg even met haar misschien vinden jullie een oplossing

Groetjes Irma

• A...

Hoi

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar je kunt je slangen ook diepvries muizen voeren. Bij sommige dierenwinkels kun je die kopen en anders kan je misschien wel een telefoonnummer krijgen van een fokker. Bij een reptielenspeciaalzaak kunnen ze je zeker helpen.

Ik heb zelf een slang en die eet geen dode muizen, maar misschien die van jou wel!

Groetjes a…

• Gandr

Hoi A…

Als slangen eenmaal al levend voer eten, dan nemen ze geen dood voer meer aan. Heb ik tenminste nog onthouden uit de vorige slangendiscussie. Wat eten betreft had ik al snel door dat slangen net zo pietluttig kunnen zijn als katten.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Spikkel

Ik was helemaal niet van plan om een discussie te starten, ik wil alleen zeggen; dit is de verkeerde plaats om naar knaagdieren voor een slang te zoeken.

• Irma G

Hoi.

Dat ben ik dus niet met je eens dit is een dierenprikbord en slangen zijn ook dieren en er komen hier ook slangenbezitters op dit prikbord.

Daarbij heb ik de vorige discussie over slangen heel nuttig gevonden want daar heb ik veel van geleerd hoe slangen in elkaar zitten en wat ze wel en niet eten.

Voordat ik dat allemaal wist stond ik er zeer afwijzend tegen over en nu begrijp ik beter het hoe en waarom.

Ik hou nog steeds niet van slangen maar ik heb nu wel begrip voor de mensen die slangen houden .

Groetjes Irma